|
|
|
|---|---|
|
Tänk att det ska vara så jäkla svårt ibland. Jag har kollat hur många trådar som helst, men jag får inte kopplingen att fungera på 535:an. Luft och åter igen luft, Bytt slavcylindern. Provat trycka upp bromsvätska via nippeln. Huvudcylindern verkar fungera då jag kan lufta till nedre slangen, men sen vill det inte. Lossade på ledningen ovanför slangen och försökte trycka upp bromsvätska dit, men det verkar inte fungera. Någon som har ett bra tips? Smokey | |
| Har du fungerande backventil på luftslangen, eller slang i flaska med olja i, har luftar andra bilar och det brukar ta tid | |
|
Tyvärr bara med oljekanna med slang på, vilket inte ger så mycket tryck direkt. Smokey |
|
| Sjukt. Bytt både kopplingscylinder och slav. får ändå inget tryck i ledningarna. | |
|
:) Funkar. Vet inte varför, men jag tog loss slavcylindern och tryckte in kolven med luftnippeln öppen.. Luftade så 4-5ggr. Sen märkte jag att det var tryck och vips så funkade kopplingen igen. Men varför funkade det inte via nippeln då den tydligen inte var igentäppt? Är det för att för mycket luft inte komprimerar? |
|
|
Kan bli på detta vis,jag brukar låte den stå och mogna ett tag så funkar det. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Kopplingen luftar men genom att trycka in kolven med nippeln öppen, sen stänger man nippeln och drar sakta ut kolven, och börjar om. Med fördel att man trycksätter behållaren. Men de krävs ett verktyg som håller in pistongen, jag gjorde ett av en träkloss och två gängstänger, BMW själva har ett mycket trevligare verktyg för detta. Att lufta kopplingen med slavcylindern fast i lådan funkar aldrig... Lika så att lufta genom att trycka på kopplingspedalen... Eller tvinga in vätska bakvägen, Slavcylindern måste lös och nippeln måste hållas i högsta läget. |
|
| gOry: Eller så skruvar man loss slaven, sätter den nånstans så kolven inte kan röra sig när man trycker ner kopplingen, sedan ber man nån sätta sig i bilen o trampa ner kopplingspedalen låååångsamt samtidigt som man öppnar luftnippeln en kortis. Upprepa 10-15 gånger typ. Gjorde så på en gammal E30 jag hade, när luftningen var klar satte jag slaven typ mot en balk på bilen o trampade ner kopplingen lite, hela bilen rörde sig :)-. | |
|
Det funkar inte så, så fort du trycker kopplingspedalen så slutar du tillförseln för ny vätska från behållaren, och ev luften kan inte gå uppåt till behållaren.. Visst du kanske lyckades få ur all luft till slut, men korrekt väg är att inte använda pedalen, så luft kan ta sig uppåt och vätska neråt. Man kan dessutom göra det utan hjälp, ingen behöver sitta och trycka på pedaler. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.