|
|
|
|---|---|
| Har bytt till en 525a F11. Mycket trevlig motor, men ser att den ligger på 98-100 grader vid motorvägskörning, är detta en normal motortemp för den motorn? | |
|
F11:ans tempmätare är en oljetemperaturmätare. 100° C är rätt drift-temperatur! (Någon kylvätsketermometer finns inte, den skulle nämligen göra 99% av alla förare hypernervösa - BMW:s moderna motorer har inte konstant kylvätsketemp, den varierar ganska mycket beroende på aktuellt kylbehov.) |
|
|
Aha, intressant! Jag fick inte ihop det riktigt med Start & Stop, då tempen låg på 75 och bilen stannade vid rödljuset, sedan stannade den inte vid 90 grader en gång. Är det någon som vet hur många grader en Calix värmare ska ge efter ett par timmar? Ser inget på Oljetempmätaren efter ett par timmar med Calixen igång. |
|
|
Start & stop ska uppfylla ett gäng kriterier innan den slår av motorn. Utetemperatur är en av dom och säkert var det den som spelade roll för dig. elmotorvärmarna är på runt 400W och det värmer inte massor. När jag kollat oljetemp efter jag kört med motorvärmaren har oljan varit allt från 11-25 grader allt beroende på utetemperatur. Oljetemperaturmätaren börjar inte röra sig fören oljan blir 51 grader. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.