|
|
|
|---|---|
| Har spenderat eftermiddagen med att ringa runt. Trots bonusklass 9 och 75% trafikbonusrabatt får jag, stockholmare över 30, betala ca 10000 helår för helförsäkring. Vad betalar andra 525-ägare i storstad? Har kollat med Dial och Trygg Hansa. | |
Peter2001 |
Har du kollat med länsförsäkringar? Jag är i samma sits ungefär. Över 30 med full bonus och bor i Göteborg. Dial var billigast sen kom Länsförsäkringar. Bilen i fråga är en 325:a Coupe´ -92 |
|
Alla bolag jag kollat, (Dial, Trygg, LF, Folksam) landar på ca 10000 helår/helför/1000mil. Lustig iaktagelse: Att gå från 1000 till 1500 mil hos Folksam kostar inget extra. Hur skall man tolka det? Att de är räddare för att bilen blir stulen än att den körs och krockas? Enda slutsatsen jag kan dra. Om de nu kräver larm/immmbilizer/märkta rutor så torde viljan att stjäla en vanilj BMW minska drastistkt. |
|
| Jag hade en 525:a Executive '95:a tidigare. Jag är över 30, bor i Malmö, kör 2000 mil/år och har motsvarande bonus som du. Jag betalade cirka 5.500:-/år för helförsäkring hos Zürich. Jag har hört att man måste ha 4 prylar försäkrade hos dem, men allt jag hade var bil- och hemförsäkring hos dem. Bara att ligga på!!! | |
|
Stente, jag ringde Zurich och kollade, de ville inte försäkra min bil om jag inte tecknade minst 4 st försäkringar. Jag försökte att tala med dem utan resultat Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.