|
|
|
|---|---|
|
Tjena. nu behöver jag expertis hjälp =) Jag köpte ett par nya lyktor till min BMW och enligt scstyling så ska dessa passa från 01-05 med facelift. Jag har en -02 facelift. men efter att ha provat montera en lykta så får jag nästan tvinga den på plats och så blir det en glipa på nästan 1cm vid blinkersen. Jag har mailat Scstyling och de hävdar att ingen haft problem med montering av dessa lyktor men jag fick inget svar på vilka årsmodeller det gäller. Jag börjar tro att dessa lyktorna kanske enbart passar nyare modeller? är det någon skillnad på formen vid blinkersen på en 02a och en 05a? inte ens en verkstad lyckades montera dom. de fick samma resultat. jag kan skicka bilder på mail om det är något ni vill veta. har lite bilder på min bil, montering och lyktor. hoppas man får länka till de lyktor jag köpt. Länk och så här ser min BMW ut förutom att jag har vita blinkers Länk | |
|
Använd Länk för att lägga upp bilder här. Det är inte så att du har coupe (2 dörrars) för de där är till 4-dörrars E46? Om du har 4 dörrars så ska de ju passa. Däremot så kopia lyktor har inte alltid 100% perfekt passform som original lyktor, mina kopia baklyktor på min gamla E46 hade också en större glipa än original lyktor men inte 1 cm som du beskriver. Länka bilden! |
|
|
jag har en 4 dörrars E46. hoppas dessa bilder duger. är på min bil. [URL=Länk [URL=Länk edit:laddade upp bilder. men får bara error på dom |
|
| Vart nåt fel, ser inga bilder ;-) | |
| är bilderna större än 6MB? | |
| får bara error när jag försöker ladda upp. lyckades ladda första gången och kopierade länkarna. men de funkar inte heller :( | |
| nej de ligger på 178k och 70k | |
|
Länk |
|
|
Ja det här ser inget bra ut. Man set att det inte går att flytta mer på lyktan då den redan tar i i övre och nedre kant mot skärmen. Är det likadant på bägge sidorna? Har du original höger skärm? Var den bytt någon gång pga rost eller skada? |
|
| Vet faktiskt inte om skärmen är bytt. Försöker ladda upp en bild på min bil hur lyktorna ser ut som jag har. Jag och verkstan har endast provat montera den högra lyktan | |
| Länk | |
|
Gör ett pappersskiss av den gamla lyktan och sedan testa lägga den mot den nya. Behöver kanske inte göra över hela strålkastarytan, gör över blinkersytan. På så sätt kan du jämföra eventuella avvikelser. |
|
| Tack för tipset. Ska göra det i veckan efter jobbet och se om det skiljer sig något mellan dom | |
|
Jag har jämfört lyktorna och formen är inte densamma. Kolla bilden så ser du att de nya lyktorna är lite mer spetsiga på blinkersen än de gamla. Dock så är lyktorna runda på bilden som är tagen från deras hemsida. Länk |
|
|
Köpte du dem i Sverige eller utomlands så som eBay? Kontakta säljaren och bifoga de bilder du har lagt ut här (bl.a. från verkstan) Är dem från en svensk återförsäljare så borde inte vara några problem att byta ut dem eller få pengarna tillbaka om det visar sig att det är verkligen defekt på passformen. Är dem från utomlands så kan det vara lite svårare med hela returprocessen. |
|
| Jag köpte dom från scstyling.se. Jag har mailat dom alla bilderna. Men tyvärr så kapade verkstan bort 3 fästen undertill för att ens kunna få dom på plats innan det upptäcktes att passformen inte är samma. Så jag väntar på svar ang reklamation. | |
|
Va är det för verkstad som kapar av fästena till strålkastarn? Är det fel på fästena är det ju bara att skicka tillbaks, då är det ju ett fel i tillverkningen. Hade ju aldrig lämnat bilen till ett sånt ställe igen. |
|
| Det var inte fel på fästena. Det enda som skiljde dessa nya från mina gamla var att det stack ner 3 st plastbitar med hål i. Mina gamla lyktor är helt plana på undersidan. Övriga fästen var identiska. Dock så upptäcktes inte formen på blinkersen förrän de var monterade. Hade formen passat så hade jag varit tvungen att antingen ta bort strålkastarrengöringen eller ta bort dessa 3 fästena. Det var mitt beslut att ta bort de fästena och det var innan jag såg att formen inte stämde. | |
| Fick mail av scstyling idag. De returnerar lyktorna och så får jag välja ett par nya lyktor. Blir standard med Halo ringarna och blinkersglas separat. 😊 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.