AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.574

Någon som har erfarenheter av biltemas tändspolar?

r1
82
r189
BMW 318i-02(skrotad)
Hej, Behöver byta en tändspole på bilen och undrar om det är någon som har provat biltemas tändspolar.
Ska åka dit och köpa lite verktyg på tisdag så tänkte man kunde köpt den samtidigt i sånafall.

Länk

Mvh
Biltema tillverkar inte tändspolar själv.
Åk dit och kolla vilken märke det är på spolen.
Fråga också hur länge garanti dom lämnar ut.
Annars kan du beställa från tyskland, de tar ca 1 vecka att få dom men då har du iaf bra märke för halvapriset som i sverige.
r1
82
r189
BMW 318i-02(skrotad)
Hej.
Tackar för svar.
vet att biltema inte tillverkar utan köper in partier, men tänkte om någon har använt dom och kan uttala sig om dom.
Sen undrar jag vart du U-AL90 hittar tändspolar för halva priset i tyskland? har letat på ebay men med frakt verkar det vara i stort sett samma pris som i svenska webbshoppar.

Mvh
Bildelaronline24 har för halva priset jämfört med mekonomen.
r1
82
r189
BMW 318i-02(skrotad)
Ok, dom verkade ha ungefär samma priser som mister-auto på tändspolar.
Halva Dyronomen priset är ju en baggis att hitta spolar för... Spolarna hos Biltema kan mycket väl vara tillverkade av en större känd tillverkare, helt säker kan man endast vara om de är märkta på något sätt, tex ett artiklnr eller liknande som mn kn googla...260 kr är ett bra pris!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Utan att veta vilken tillverkare det är på Biltemas spolar, skulle jag nog satsa på t ex. Bosch (som är OEM-leverantör av just tändspolar till BMW) här:
Länk

I praktiken samma pris som biltemas spolar, när du räknar in frakten.

Tar en vecka ungefär, om du nu kan vänta så länge...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Hej,

Har du tid att vänta, är ebay alltid värt besväret.

Biltema är bra på mycket, men på tänddelar har jag blivit tillräckligt bränd för att
a l d r i g försöka igen. Katalogen säger "Bosch", men detaljen har ingen motsvarande märkning. Och inte kvalitet heller. Vet inte hur de får ihop det, men jag väljer att rösta med fötterna... Prismässigt står Biltema sig inte särskilt bra på något, jämfört med ebay, men ibland är det ju bekvämare att botanisera IRL.

/Lennart
392kr för en tändspole på Mekonomen. Var finner ni tändspolar för halva priset av det?
r1
82
r189
BMW 318i-02(skrotad)
Tackar för svar.
Är ingen jättepanik att få hem, så blir nog att beställa från ebay i veckan.

Mvh
255:- för en Bosch på bildelaronline24, man får även 5% rabatt av dom om man frågar.
Mekonomen säljer märket beru
Mr
8
MrSlackern
328i individual - 96
540i -93
320 turbo - 87
Är också inne på att beställa lite nya Bosch tändspolar. Upptäckte att jag hade fyra st Bremi som satt, samt 2 st Beru.

Har hört att Bremispolarna inte direkt är världsklass.

Men hur är det med Beru spolarna, någon som har erfarenhet av dessa?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.