|
|
|
|---|---|
mannik |
Hur kan man lätt kolla om bilen är en 318i eller 318iS? Kan man identifera från karossnummer? Tack på förhand. |
| Från -90 så hade is en 16 ventils motor. Före det så hade den samma motor som vanliga 318i. Men skillnaden var då lite kosmetika och att den var lägre orginal (tror jag). | |
| tryck på gasen så märker du :) om den glider hyffsat bra = is annars i | |
|
Om det inte gäller skillnaden mellan 318i (8V) och 318is (16V) så vet jag inte om det räknas;) Skillnaden på 88:orna är inte så stor. 318is -88 har den nyare M40 motorn (113hk) och annan klädsel(storrutig) samt ratt(treekrad med en knapp för signalhornet i varje eker). 318i -88 har den äldre M10 motorn på 105hk. Det är inga skillnader i chassit. |
|
mannik |
tack för svaret Ilivetoride, När jag köpt bilen så sa ägaren att den hade en M40 motorn (bilen är från 88 och är inte 16V - så mycket vet jag). Hur skiljas M10 motorn from M40 motorn när man titta på motorn? |
|
Står inte det i registrweings beviset ???? Länk Geee mig hardtop !! |
|
|
Det är ju skillnad på stort och litet S också. is = 16V M42 iS = 8v M40 Är det en 318iS -88 så står det bara 318i i reg.beviset. |
|
|
Jo, men effekten är också angiven i regbeviset. Mvh |
|
|
Men hur är det om jag har en -91 318iS 16v..? det står 318i i registreringsbeviset.. är det ingen 16v helt plötsligt nu då..? eller är det modellerna innan '90? --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
|
kolla på registreringsbeviset...leta efter angiven effekt...gångra den siffran med 1,36... då får du en siffra som är nära antingen 136 eller 113... utrustnings mässigt så har jag för mig att is modellen -89 fick vinge och split fälg som standard...sen är det väl några andra finesser som är olika Henk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.