|
|
|
|---|---|
|
Halojj! Var en sväng nere i Tyskland för några dagar sedan. Jag lyckades slå till på en nästintill fullutrustad Karbonsvart F11a. Softclose, navi pro, panorama, heads up, sportautomat, filbytesvarnare etc.. Den ska ha Kollisionsvarnare och aktiv farthållare men när jag slår på någon av dom så varnar den för att någon sensor är trasig.. Ibland kan de funka i typ 2 sekunder, sen stängs de av och bilen varnar... Har försökt felsöka med BMWhat men jag får inte fram några felkoder, jag har försökt läsa på andra forum om någon har liknande problem utan att lyckas hitta någon förutom mig... Någon som kan ge tips snälla? Tack på förhand! | |
| Har du ingen garanti? | |
| Från Tyskland? Dessvärre inte.. | |
|
Du har inte köpt den på BMW med Premium Selection samt Europlus garanti? Den gäller även i Sverige. ACC måste felsökas av verkstad. Det är rätt avancerat med radarn i fronten. |
|
|
Tyvärr inte, jag köpte den utav en annan säljare och iomed att jag exportera den från Tyskland så gäller inte den tyska säljargarantin (enligt säljaren).. Det verkar ju inte vara allt för vanligt med att acc slutar funka :S misstänker det är radarn i fronten som är paj, frågan är om det kan tas på goodwill, bilen e ju trots allt 3 år och någon månad gammal.. |
|
|
Fungerade den vid köpet? Är den krockfri? Sitter farthållaren fast ordentligt? Vilken firma köpte du i från? I Stockholm kan endast Bavaria Solna kalibrera farthållaren och tydligen lånar dem ut utrustningen när återförsäljare ute i landet behöver kalibrera. Det är nog lika bra du går till en auktoriserad verkstad. Mvh Stephan |
|
|
Om den fungerade vid köpet är troligtvis svaret nej.. Jag tryckte på alla knappar med tändningen på utan att bilen är startad, då ville kollisionsvarnaren att jag ställer in när den ska varna. Aktiva farthållaren provade jag tyvärr inte när jag provkörde... Vad säljaren sa så är den ägd av en tidigare äldre gubbe och att den är helt skadefri. Finns inget att anmärka på carfax med Vad menar du "sitter farthållaren fast ordentligt?" Vanliga Farthållaren fungerar, funktionen som man ställer in avståndet som min bil ska hålla till bilen framför funkar inte (det är väl den aktiva farthållaren??) Kalibrera farthållaren? Kan det räcka med en kalibrering tror du? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.