AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.831

335xi (E92) några frågor

fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Hej!
Jag har just skaffat en 335xi Coupé och har samlat på mig några frågor.

Navigation
Fick med en äldre kart-DVD men läsaren hittar den inte (det står fortfarande "insert DVD"). Har även testat med en annan nyare kart-DVD men samma problem där. Även testat musik-CD i DVD-läsaren, samt en rengöringsskiva. När man sätter i en skiva låter den några sekunder, sen helt tyst. Antar att läsaren eller lasern måste bytas?
Kanske någon här i Göteborgstrakten som har en fungerande skiva som jag kan testa med? För de är väl inte låsta till bilen?

iDrive (CCC)
Kan den mjukvaran uppdateras? Enbart av BMW, eller via skiva/usb?

Bluetooth musik
Den verkar inte stödja musik via bluetooth (A2DP) utan bara telefonsamtal och telefonens navigatorröst. Går det att fixa med mjukvaruuppdatering?

Röststyrning på svenska
Går det att få till? Den verkar funka bra på engelska men har ju stora problem att läsa upp svenska sms ;)

Ersätta askfaten
Kan man byta ut dem till något trevligare, t.ex. förvaringsfack? Och helst behålla eluttagen.

Rostskydd
Bilen är import från Italien. Behöver man extra rostskydd/underredsbehandling eller får alla bilar (EU) samma behandling från fabrik?

Tona rutor
Tips på bra firma i Göteborg?

En riktigt härlig bil! Snabb & bekväm GT-vagn och 4WD rallybil i ett ;)
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Frågorna ang navi och iDrive har jag flyttat hit Länk

Men tar gärna emot tips ang askfat, rostskydd och toning i Gbg!

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Gällande rostskyddet så är det alltid bra att göra en extra rostskyddsbehandling.
Kan rekommendera ProCar i Sisjön/Högsbo.

Länk

Med vänlig hälsning Håkan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.