AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.487

ventiljusteringsverktyg s38b36

Hej! Jag köpte en e34 m5 3.6 i somras och jag tänkte nu göra en ventiljustering på den. Problemet är att originalhandeln inte vill sälja verktyget för att ta bort shimen,utan dom menar på att jag ska betala 12000:- för en service där ventiljustering ingår. Då jag gör service och reparationer själv så känns det jättebortkastat att lägga ut den summan på en sådan service. Jag har tidigare läst trådar på hemsidan där användare har haft ritningar på att tillverka detta verktyg själv. Det skulle verkligen uppskattas om någon kunde hjälpa mig med detta problem. Mvh Patrick

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Jag förstår att du vill bygga ett när det kosta nästan 300 dollar.

Länk
Du kan lämna in den för ventiljustering endast. Senast jag gjorde det på min E34, hos BMW i Nyköping så kostade det ca 2500 inkl "allt", minns jag rätt så var 4 ventiler "utanför tillåtet spel", priset påverkas till viss del av hur många shims som behöver bytas...
Tack för svar! Det är tyvärr så att jag inte litar på verkstäder då jag varit med om väldigt många gånger då jag sett skräckexempel på när "bilverkstäder" har "reparerat" bilar. Jag brukar behålla mina bilar länge om jag tycker om dom och denna bmw är riktigt speciell! Därför tänkte jag behålla min bmw då jag redan nu har lagt ner en förmögenhet på bilen. Men som sagt verktyget verkar vara svårt att få tag i!

Måste även tillägga att originalförsäljaren där jag bor inte vill göra enbart ventiljustering. Utan det är full service som gäller.

Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Ge mig din emailadress så skickar jag de ritningar jag gjorde till min M5a.
Verktygen fungerar perfekt.

Per L
patrickstaaf@hotmail.com stort tack för hjälpen!!!

ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Några $300 skall man inte betala för verktyget.
Jag köpte mitt hos BMW betydligt billigare, ca 1000-1500:-.
Ring BMW och be om pris på verktyg 88 88 6 113 170.

/G
Nu är verktyget snart på gång. Verkligen snälla och hjälpsamma människor på den här hemsidan!

Får du inte till det så har jag ett du kan få köpa, använde det till min e36 m3, men det borde vara samma?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.