|
|
|
|---|---|
|
Har planer på att sänka min Z3-00 som har standard fjädring... finns lite för mycket luft mellan skärm och hjul 😊. Har tänkt köpa ett Lowtec 9.3 coilovers kit hos schmiedmann. Problemet är att det inte sitter orginalfälgar på bilen och jag kan inte sätta dit spacers eftersom hjulet redan är jämns med skärmkanten. Fälgarna är Dotz mugello 17x8 et 40 med 225/45 däck. Får detta coilover kittet plats? Har idag ca 15mm mellan hjul och fjäderben fram. Fjädern sitter ju ovanför hjulet orginal men hur är det på coilovers...längre men smalare fjädrar eller? | |
|
Tänkte följa upp min egen startade tråd...ett år senare :). Köpte Lowtec 9.3 på ebay.de och sparade minst 2500:- jämfört med schmiedmanns Länk. Monteringen gick bra även om jag saknade lite bättre instruktionsanvisningar men google är bra till mycket. Hade 15mm fritt mellan fjäderben och hjul fram innan byte, efter byte blev det ca 5mm...puuh. Fram sänkte jag 20mm och bak 15mm. Bak är jag inte riktigt nöjd men det går inte att sänka mer om man inte tar bort höjdjusteringen helt eller byter gummidistanserna mot karossen. Var ute efter en sänkning som M-sport fjädringen ger så där befinner jag mej nu ca. Fjädringskomforten är ungefär densamma som innan. Bytte även fjäderbenslager fram Länk och bak Länk . Innan byte fanns ett litet slamrande ljud höger fram när man körde på kullerstensvägar, försvann helt efter byte. Bilen var även mycket spårkänslig på dåliga vägar innan byte och på besiktningen fann de lite glapp i yttre kulleden fram. Därför byttes även bärarmar fram med kulleder, styrstag och bussningar. Länk. Efter allt gjordes en hjulinställning och på besiktningen var allt bra. Resultatet av detta är en fortsatt spårkänslig bil på dåliga vägar, men helt perfekt på bra...nästa steg blir nya däck till våren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.