|
|
|
|---|---|
|
Frågan gäller CIC-idrive. Om jag tex. är inne på radio eller multimedia och stänger av bilen så ungefär hälften av gångerna så kommer jag tillbaka dit men hälften av gångerna är jag tillbaka i huvudmenyn. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) | |
|
Skall alltid minnas sista inställningen men missar ibland, iaf på F31. Händer även att auto lås/lås upp går in utan att man valt detta aktivt i menyn, för att nästa dag vara borta igen. Önskar gärna andras erfarenheter på detta, före/efter ev. uppdatering av bil eller idrivemjukvara osv. FP |
|
|
Skönt jag inte är ensam folke. Autolås/låsupp har jag inte märkt av men min är ju en retrofit så kanske inte drabbas. Ännu en irriterande sak är att jag vill ha den på "nu spelas" och där vill den i bland hoppa ur själv till multimedia menyn efter bilen varit avstängt men kan i bland hända mitt under färd. I bland står det bara vänta under låten som spelas och så kommer inte resten av låtarna upp osv. Min CIC kommer från en 2012:a så lär väl ha ganska sen programvara misstänker jag. Det borde inte påverka men ändå värt att tillägga är att jag har inget Can-filter installerat än så länge men lovar att återkomma om det blev någon förändring efter det. Såhär vill jag ha det hela tiden: Länk Men den hoppar över hit när den känner för det: Länk och i bland när den är på dåligt humör så blir det bara såhär: Länk _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Min är en 2013 så jag tror det är NBT, den är snarlik CIC. Just de menyerna du visar har jag inte koll på. Multimedia, musik och media från USB-pinne och iPhone via BT funkar OK. Även radions förinställningar ändras bland, men går sedan tillbaka till de val jag gjort. Kan gå ett par veckor mellan buggarna osv. Vad är CAN-filter? Låter som nåt som inte riktigt hör hemma här, lite som allt med CAN som säljs i samband med lampor och strålkastare. FP |
|
|
Känner igen fenomenet, både på NBT och CIC. Ibland står man i huvudmenyn efter start. Lite märkligt, men buggar har dom gott om i iDriven. Folke, dina andra problem med autolås och radioinställningar låter nästan som olika förarprofiler? Använder du olika nycklar? |
|
|
Använder du bara en nyckel eller använder du båda nycklarna olika dagar? Den sparar inställningarna på vilken nyckel som används. Jag blev också konfunderad i börjar när jag köpt min F11, ända tills jag kom på att frun ska ha en nyckel och jag en, då sparar den det som användaren är inne på, och även inställningar i CIC. |
|
| Jag har samma nyckel jämt men blir inte klok på min idrive. Ibland är den i bluetoothmenyn ibland i radion etc, ingen struktur. Tycker det är onödigt krångligt att byta mellan bluetooth o radio... Har senaste x3 lci | |
|
Petrho: Du har inte en snabbknapp för det i närheten iDrive-stickan? |
|
| du menar knapp för radio o multimedia? jo det har jag men tex kommer man upp till bluetooth menyn och måste välja min iphone eller måste trycka radion och välja mina sparade stationer... det blir alltid en massa extra knappande fram o tillbaka i menyerna innan man hamnar rätt. | |
|
Samma nyckel här, och båda är dessutom lika programmerade... Skall dock dubbelkolla detta vad gäller radiostationerna. Fast den borde ju presentera den rätta setupen med min aktuella nyckel oavsett om min reservnyckel skulla ha en annan uppsättning förval t.ex. Vad gäller autolås så vet jag med säkerhet att detta inte är valt/lagrat med någon av nycklarna, endast testat till och från via menysystemet för nåt halvår sedan, ändå händer det att systemet kickar in för nån dag eller så... FP |
|
|
Intressant. Böjar bli tokig på det här j***a iDrive skiten. Hur ingenjörerna tänkte när det gjort dessa menyer kan man undra.. Har en BMW 318d Touring 2014 (tillverkad sept tror jag), och även på min så börjar ofta om från huvudmenyn. Gäller oavsett om jag varit i menyn Media innan, eller tex färddatorn som jag ofta har framme. Men, ännu värre är om man då väljer tex färddatorn, sen lägger man i backen för att backa ut där hemma, och sen lägger man i D igen för att köra fram, nog F*N så är den tillbaka i steget innan färddatorn, och jag måste klicka på iDrive ratten IGEN för att hoppa in i färddatorn igen... katastrof!! |
|
|
Någon annan med samma problem som oss? _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Ett konsekvent fel som jag kan återskapa när som helst är att klicka fram sportindikering (effekt/vridmoment) och stoppa bilen, vänta tills första nivån på sleep går in (3-6 min eller så). När man startar nästa gång så är man i huvudmenyn, med markören på "sportindikering". Är det fler som kan återrskapa detta? Isf ett "konsekvent" fel som gör det lättare att reklamera, felsöka, kontrollera resultatet osv, till skillnad från det andra som kommer och går mera slumpmässigt. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.