|
|
|
|---|---|
|
Har lite frågor som dykt upp, hoppas ni kan hjälpa mig. Har en F11 byggd 2013-02 med: NAV Proffs. S615A Expanded BMW Online Information S614A Internet, preparations S6ALA BMW Live S6NFA Music interface for Smartphone S6NKA Link for Bluetooth and USB device S6NRA Apps Om jag köper en Snap In - kan jag då ha en iPod i dockan och få musiken i Idrive och styra med ratten. Vore bra då jag kan frigöra USB kabeln till iPhone? (Har Music Interface for Smartphone). Går det på något vis att få till en Simkort installation i efterhand - tex att ha en annan telefon i dockan och få ut informationen från Connect Drive när man inte är i bilen? Eller finns det Snap In med Simkorts funktion? Känns verkligen kasst att man bara kan uppdatera Connect Drive appen i telefonen när kabeln sitter i, ser ingen grund till denna funktion... Går det att komma förbi kravet att man ska stå still för att använda Internet? Har sökt, inte funnit svar på dessa frågor.. Tack för hjälpen! | |
| Kom på en till.. Om man nu har Sim Kort - vart sitter det? I adaptern i mittkonsolen? Fick info att det skulle vara gamla systemet med Connect Drive, innan LCI - som också gick att sända ut info via bilen till Iphone.. men tveksam nu. Första dygnet med bilen, därav mina frågor. | |
| Snap-in ska du nog ha till iPhone medan du kopplar iPoden via USB. Båda styrs med iDrive och rattknappar. Se till att skaffa rätt snap-in adapter då det verkar finnas olika varianter. Själv har jag adapter som jag satte in i F01 men sedan flyttade till F06 vid bilbyte. Märker att den ibland tappar kontakten med iDrive (och därmed connected drive) men vet inte riktigt varför. | |
|
Tack för svar. Kanske det är bästa lösningen. Vart hittar man billigast Snap-in? Upplever systemet begränsande. Om passageraren vill kolla nätet under körningen så går inte det. Det måste ju gå att komma runt? |
|
|
Kanske går att skaffa här Länk Tror den kostar så där 1500-2000 hos bnw Internetbrowsern i bilen är lite trögmanövrerad med iDrive. Vore bra om man kunde ansluta något bluetooth tangentbord. För passageraren är det bättre att använda iPad ev med iPhonen som router Alternativ finns: Länk Även här (kommande)://www.mugibox.com/en/ BMW har en egen WiFi router som placeras i handskfacket men då blir det BMW priser förstås. För övrigt har den senaste uppdateringen av Connected-Driveappen möjliggjort användande av Spotify fullt ut, med bra ljud via iPhonens snap-in adapter. |
|
|
Tack för info Kaparn. Har nu fått info att Snap in inte funkar på iPhone 6.. Byter telefon om någon månad så ingen ide att köpa den för iPhone 5. Är grön med Connected Drive. Är det inte så att jag måste ladda ner via USB minne för att uppdatera systemet? |
|
|
För att uppgradera bilens funktioner behövs nog usb i handskfacket eller i vissa fall besök hos BMW. Uppdaterad ConnectedDrive app däremot hämtas bara via appstore. Tror det kom ny sådan i november men jag noterade inte ändringarna förrän igår. Du kan alltid låta din iPhone ligga kvar i bilen och använda med någon form av tvillingabonnemang/kontantkort |
|
|
Iggeman Du skickade Powerpost till mig,men du glömde bifoga din epostadress.. |
|
| Någon som vet varför jag inte hör SMS / Mail i min iPhone när den är kopplad till Connected Drive? Får jag ett sms under tiden jag kör kan jag leta fram det, plingar inte.. men kan inte läsa gamla SMS / Mail i iDriven. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.