|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte batteri på min 523-07 igår, efter det vill inte PDC och strömmen till dragkroken fungera. Kan möjligen dessa 2 ha något gemensamt, en säkring eller så, som gör att de inte fungerar. BMW CS #5206 | |
| Dragkrokselektroniken ska ju kunna stänga av PDC bak när man kopplat in ett släp. | |
|
ja, just det, kan ju vara något. Har ju svårt att tro att båda elektronikenheterna gått sönder samtidigt. Jag har varit på verkstad och ställt in för det nya batteriet, och de får då ingen kontakt med vare sig PDC eller drag, med datorn. BMW CS #5206 |
|
|
ingen annan som har någon idé? BMW CS #5206 |
|
|
? BMW CS #5206 |
|
|
Hej, En logisk förklaring vore ju att det har blivit något fel på dragets elektronikbox, så att den ger en signal till PDC:n, att ett släp är tillkopplat. Om draget är eftermonterat, har väl elektronikboxen en separat säkring, som du kan dra ur. Då borde ju PDC:n hoppa igång. Om draget däremot är originalmonterat, har man kanske en mer integrerad lösning för den elektriska kopplingen. Men kanske det ändå finns en särskild säkring för dragets box? /Lennart |
|
|
Hade du en kraftigare ctek ansluten innan du lossade båda polerna? Vill minnas att jag sett min verkstad göra detta vid batteribyte. Vet inte vad som sker om man inte gör det. Kanske måste allt programmeras in "från grunden igen"? Jocke borde kunna fixa det om inte annat. Lycka till! Asken |
|
|
Kan ju vara så att boxen för draget inte funkar riktigt, hade faktiskt ärgat en del på kontakten. Det var Jocke som programmerade om batteriet, och även försökte få kontakt med PDC och drag, utan att lyckas, och enligt honom är det inga problem att koppla bort batteriet vid byte. Får nog testa med att byta boxen för draget först, tack för tipsen. BMW CS #5206 |
|
| Du borde ju kunna koppla bort dragboxen för att se om PDC fungerar. | |
|
Precis, skallgöra det BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.