|
|
|
|---|---|
|
Jag är egentligen ingen BMW frälst kille, ännu ;) Men jag sprang på en 530iA 2004, 258hk, den karossen som kom 2004, drag, läder, M på bakluckan, Imedia, elstolar, metallic, grymt skick, SoV hjul, nerlackad kaross, xenon. jag blev tokfötjuat i bilen och köpte den på stående fot. vad kan ni berätta om bilen? Har bilder men vet i fan hur jag lägger upp dem här?? Vad ska bilen kosta? | |
| Låter som att du köpt en fin bil. Skicket avgör till stor del priset så det vore bra om du lägger upp lite bilder. Hur långt har bilen gått? | |
| 18000 mil, var lägger jag upp bilder? | |
| Grattis till bilen. Testa här. Länk | |
|
Grattis till bilen. E60 karossen kom först 2003 och både årsmodell 2003 och 2004 fanns med den gamla motor M54 3.0 på 258hk. Först till årsmodell 2005 fick den en ny motor på 258hk. Så det kan hända att det är en 05 du har och är tillverkad sent 04. Har själv en sådan och den är underbar att köra. MvH Bmw 4-ever |
|
|
530i tillverkad före mars 2005: M54 231hk 530i tillverkad from mars 2005: N52 258hk Finns inga 530i 258hk -04. |
|
|
Det finns 530iA E60 NE71 (258hk med N52motorn) tillverkade 2004, dock är de 2005årsmodell. 12st byggdes 2004. VIN CM00000-CM00011. Är det en av dem har du har du köpt en förseriebil. BMW säljer väldigt många av sina förseriebilar så det är inget konstigt med det. Det är lättare att bedöma om vad du köpt och värdet om du skriver chassinummer eller regnummer och lägger upp bilder. Mvh Stephan |
|
|
Det jag nämnde ovan var såklart de officiella uppgifterna utan eventuella interna förseriebilar. Exempel på två -05:or med gamla motorn: Länk Länk |
|
| Den är identisk med länk nr 2. förutom...annan meteallicfärg, 231hk (jag hade fel), 2004 och 18000 mil. | |
|
Epsilon: BMW säljer sina förseriebilar, det dök upp en 525d E60 LCI uttagen dec-06 på bmw.de för några veckor sedan. Köper en svensk den kommer det stå 525d 2006 på regbeviset. Just nu finns det flera förseriebilar på mobile.de. Här har du en 540iA E60 LCI byggd dec-06 som ägs av en privatperson i Tyskland Länk Det hade varit fullt möjligt att det handlat om en av de 12 byggda 2004. Det går inte säga något om värdet med den information som givits, vad betalade du? Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i, Du har nämnt det två gånger nu. Återigen så refererade jag till officiella uppgifter utan eventuella förseriebilar. Är väl medveten om att de existerar. Det byggs förseriebilar inför varje modellförändring. De avviker dock ofta från de färdiga produktionsbilarna på något vis. Däremot är och förblir de just förseriebilar. Tack för informationen dock :) Hur som, grattis till din nya bil Kopparormen. |
|
| Kan tillägga att min är svensksåld...ingen som vill gissa på ett värde? | |
|
75? |
|
| 67.000 kr ? | |
| Bilder? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.