|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Hittade min extranyckel till bilen. Sitter i bilen i garaget o lyssnar på musik i CD'n nu, tändning etc funkar, men jag kunde konstatera att bilens centrallås inte funkade med extranyckeln när jag trycker på öppna-knappen. :-/ Vet ni hur man kan få "liv" i extranyckeln? Den har inget batteri vad jag förstår, eller? /Anders |
| Det sitter batteri, finns på YouTube hur man byter | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Aha ok! Tack för tips! /a |
| hur skulle en nyckel kunna sända signaler utan batteri ...någon form av batteri finns det väl i alla sändare och fjärrkontroller...annars så hade jag nog trott att rymdmänniskorna snart var här . | |
|
nej Stora Björn ..ska inte skoja med dig.. gör så här...det är inte säkert batteriet är dåligt...gör först detta så slipper du kanske ta isär nyckeln i onödan det kan vara så att den behöver initieras så fjärren hittar din bil ... så kolla först på Youtube hur du initierar nyckeln ...eller i din instruktionsbok ärligt talat så minns jag inte hur nyckeln ska initieras..men du ska hålla in en viss knapp i flera sekunder med tändningen på ..men jag är inte 100 % säker på detta..jag skulle i alla fall prova detta innan man plockar isär och byter batteriet... |
|
|
Vilken nyckelmodell har du? Är det den rombformade med plastknappar och färgat BMW-emblem i mitten? I så fall laddas batteriet i den nyckeln när du har den i tändningslåset! Så prova att använda nyckeln dagligen ett tag och se om den laddas upp - om inte får man byta batteriet även om det inte är meningen att man skall kunna det. Lite våld behövs för att dela den och en stor nypa finlir för att få till öppnandet så det går att limma ihop den igen utan allt för stora märken...finns you-tubeklipp att studera. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.