|
|
|
|---|---|
|
Har aldrig fått stolsminnet att fungera på bilen. Det är komfortstolar och det går att lagra inställningarna så att man kan trycka på ettan eller tvåan och de ställer då om sig men jag skulle vilja att de gör det vid upplåsning av bilen. Är det någon extrafunktion utöver stolarna? Jag tycker mig inte hitta alternativen för att ställa detta i idriven heller? BMW lyckades heller inte ordna detta vid servicen och jag orkade inte låta dem ha bilen ytterligare en dag då de undrade om de skulle fortsätta försöka lista ut hur det fungerade.. Utgick från att jag skulle kunna lista ut det själv men jag tror jag testat allt enligt boken. Skall tilläggas att någon gång har stolarna ändrat läge enligt ovan bara för att nästa gång trots att ändringar gjorts inte göra det.. Finns funktionen i bilen och isf har någon något tips på lösning? | |
| Har du satt rätt profil på rätt nyckel? Kanske det första man testar men det enda jag kommer på nu. | |
| Vad menar du med satt rätt profil? | |
|
Nu minns jag inte exakt hur det ser ut på f1x men det borde vara liknande f3x. Alla inställningar man gör på bilen sparas i en profil, när inställningar görs så sparas det i den profilen som är kopplad till aktuell nyckeln. Jag har samma profil kopplad till båda nycklarna för att slippa ändra inställningar hela tiden. Någon med f1x borde kunna bekräfta eller dementera om funktionen är densamma. |
|
|
Berta99: Det är en inställning under "låsning" tror jag det var, i idriven där du kan välja något om lagring av stol. Har du två nycklar? Om frugan(som har en annan stolinställning) kört bilen en sväng och sedan parkerat och låst, och jag sedan låser upp så går stolen automatiskt till min lagrade inställning. Och lika när frugan låser upp efter att jag kört. Om jag däremot åker en sväng och justerar stolen utan att lagra, och sedan parkerar och låser, så är det inte alltid att den går till min lagrade inställning när jag låser upp igen. Om det beror på hur länge bilen stått låst, eller något med inställningen jag nämner överst vet jag inte. |
|
|
Den går till den inställningen den hade när du låste dörren med den specifika nyckeln senast. Det är inte kopplat till m1 eller m2 osv på stolen. Således kan man praktiskt ha fler inställningar. En i vardera nyckel och de i stolen. |
|
|
Alltså man kan ju lagra ettan och tvåan och sedan klicka i att stolen skall återgå till senaste inställningen.. Det funkar men om jag inte vill att stolen skall återgå till senaste positionen dvs den som var då bilen låstes hur ställer jag in det läget? För om man inte bockar i den rutan så återgår inte stolen till något läge alls även om en annan nyckel har använts emellan och stolarna flyttats? Finns det någon grundinställning utöver 1 och 2 som man kan ställa in? |
|
|
Nja, alltså som jag får det till. Endera går stolen till den lagrade positionen du lagrat på 1, när du trycker på 1. (vice versa med 2). Bockar du ur funktionen senaste sätesposition eller vad den nu heter i idrive, kommer stolen inte att ändra läge oavsett vilken nyckel du har använt. Så endera får du trycka på 1(eller 2) varje gång du ska kliva in när någon annan varit där, eller så får du den positionen det var i när du använde nyckeln senast (funktionen ibockad) Det är inte så att minne 1 =nyckel 1, och någon "grundinställning verkar inte finnas vad jag får det till efter att ha laborerat en del |
|
|
Okej. Jag trodde man kunde lagra så att stolen återgick till ett förinställt läge vid upplåsning.. Tex att den allltid gick till ettan automatiskt och inte senaste inställningen. Det funkar dock okej som det är nu också.. Jag kan dock i idrive inte välja när stolen skall ändra sig vilket jag sett att vissa modeller kan.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.