|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 325:a -95 med M3 utrustning och då b l a en m3 front spoiler. Nu behöver vänster dimljus bytas och enligt instruktionsboken ska det bara vara att stoppa in en skruvmejsel vid sidan av ljuset och då ska en "spärr" släppa och ljuset ska "ploppa" ut. Har försökt men det funkar inte, jag vill inte bända för mycket i fall något går sönder. Någon som kan hjälpa mig med tips, det ska ju vara enkelt eller hur? MP | |
|
När jag lossade mina dimljus var det bara att, precis som du säger, sticka in en mejsel i hålet och trycka till för att spärren skulle släppa och dimljuset hoppade ut, dock vill jag minnas att jag bara tryckte rakt in för att få den att släppa, något bändande behövdes således inte. *********************** Länk |
|
|
Bytte mitt vänstra dimljus igår, köpte nytt på biltema... och det behövdes inte bändas något, bara trycka inåt. Dock skall det inte tryckas rakt in från sidan utan mer snett inåt... Om du har möjlighet så kolla på Biltema dimljus, där följer det även med själva ramen till dimljuset så man förstår lite mer hur det sitter ihop. I värsta fall kan klacken saknas, testa isåfall med det andra dimljuset så du vet att du gör rätt... // q |
|
Red Devil |
jag hade samma problem på min, tillslut tröttnade jag och åkte till BMW, de tog ut den på två minuter. De byten lampan och satte ditt den, allt gick på 50:-. |
| Lägg dig ner på marken och lys med en ficklampa in i hålet vid sidan av lampan så ser du vad det är du ska trycka på och då är det inga problem att få bort lampan. | |
|
Red Devil: tog de 2 minuter för bmw att ta ut dimljuset..då hade ja gjort det mycket snabbare.. för typ 20:- :) ---------------------------- Finns på icq: 60288954 |
|
| Jag hade gjort det på 1:30 för 15 spänn =) | |
| Ja bytte mitt själv. 5min komplett och inställt perfekt.. Glaset= nåra hundringar Jobb= free | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.