|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag får felmeddelande i form av lågt oljetryck på min bil, 545 fr. 2005. När jag startade den i morse var det inga problem & körde till jobbet som vanligt. När jag sen skulle ut & köra kom felmeddelandet upp i form av lågt oljetryck med uppmaningen att inte köra. Jag kollade oljan & den var ok. Jag slog på tändningen igen & felmeddelandet var borta. Körde lugnt vidare utan problem. När jag nu skulle köra igen fickjag felmeddelandet igen & det försvinner inte. Motorn låter normalt. Givarproblem eller oljepumpsproblem? Någon som har någon ide vad det kan vara? Magnus | |
|
en seriös felkodsavläsning snarast möjlig med någon kunnig, Theanders eller Länk ? Om det skulle vara något oljetrycksrelaterat kan det bli dyrt.. Kan vara svårt att definera men om du inte haft några som helst mekaniska missljud eller rassel så givarmässigt kan vara en tanke. Om inte bytt olja och filter vid halva intervaller kanske det kan vara beläggningar` Låg strömnivå på BMw kan ge de mest lustiga av felkoder... Kortkörningar ger laddbehov ett par gånger i månaden med den körprofilen. Använd "sök inlägg" uppe till vänster så kan du kika lite mera. Mvh Asken |
|
|
Provade igen att starta & inget felmeddelande kom. Provade att köra men efter ca 1 km så kom felmeddelandet igen men försvann efter ca 20 sek! Känns väl som ett givarproblem? Någon som vet var oljetrycksgivaren sitter? |
|
| Den sitter skruvad på motorn på passagerarsidan under vakumpumpen. Tror den är lättast att nå underifrån bilen. | |
|
Det var givaren!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.