|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag kom precis hem från en långresa och har bland annat varit i Miami beach och där kryllar det av nya Mustangen, i båda karossversionerna. Den röda tycker jag personligen är läckrast och V8-an låter riktigt bra. Jag har dock ingen aning om hur den är att köra. /Anders |
|
| Helt klart bra prissättning på Mustangen. För 360' får man nätt och jämnt en 420i UTAN utrustning att jämföra med en Mustang V8 med helt OK utrustningsnivå. Tydligen kommer bara 82 bilar till Sverige till att börja med. De lär gå åt snabbt. | |
|
Angående upphängningarna så har Mustangen samma typ av hjulupphängning som E60. Dvs MacPherson-ben med två undre länkar fram och integrallänk bak. Se bilder här: Länk Så vägegenskaperna är troligtvis inte alls så pjåkiga. |
|
|
Här pratar dom om Mustangen och testar den på bana mot Camaron. Den nya hjulupphängningen är en stor förbättring men Camaron vinner testet. |
|
|
Det verkar dock inte som man kan köpa en Camaro med 1-LE paketet i SE, så skulle man jämföra en sv-såld Camaro mot Mustangen som enbart säljs med Performance pack i Sverige om jag har förstått det rätt skulle nog mustangen vinna testet:-) Den är dessutom billigare och för dem pengarna kan man ju köpa massor av roliga prylar Länk till en GTn:-) |
|
|
Valde mellan att beställa en Mustang eller nya XC90. Det blev en XC90 D5 AWD Inscription 2016 Lev. v25 |
|
|
Sura Okay det är ju också två nästan identiska bilar:-) Kostar inte typ en XC90 D5 typ det dubbla av vad en mustang kostar eller? |
|
|
Artikel på Speedhunters från en som köpt en med ecoboost, många bilder och de har även uppe den i dynon: Länk |
|
|
Att tro att jänkarna är gamla tvålkoppar är nog inte helt up-to-date i roten. |
|
| Kom just tillbaka från Californien där jag under knappt 2 veckor åkt runt i nya Mustangen (2015). Väldigt trevlig bil. Hade en cabriolet och barnen på 4 och 8 var helnöjda där bak. Hade V6-motorn på 3,7 liter vilket verkar vara standardalternativet i USA. Trodde det skulle bli ont om plats med bagageutrymme men det var det inte. Härlig känsla i styrning och hela bilen kändes alert både i motor och chassi. Skulle mycket väl kunna tänka mig att ha en sådan coupe som nästa bil. | |
|
Låter härligt är fortfarande sugen på en GT även en Focus RS skulle sitta fint faktisk som delar motor med Mustangen fast som kanske lämpar sig bättre i Sverige året runt |
|
| Vilka fördelar skulle Focus ha för svenskt bruk? Är det de smalare parkeringsplatserna i Sverige du tänker på? | |
|
Nej tänkte nog mer på 4WD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.