AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
22.531

Nya Mustang GT prissatt i Sverige goodbye BMW

Sida 3 av 4
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Underbart att det fortfarande finns bilar med kopplingspedal samt med motorljud som kommer från motorn!

Verkar löjligt prisvärd.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Bra gjort att Ford äntligen tar in Mustang till Sverige! Riktigt prisvärd bil som även vanligt folk har möjlighet att köpa. Kommer som någon sa säkert också stå sig ganska bra i värde.

Hoppas man får tillfälle att prova framöver...

MVH Christofer
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
nyare amerikanska bilar brukar ju hålla värdet eller....
väghållning som ett badkar inredning från japs åttiotalare men men den har en
v8 och det upphäver en hel del...

Turbovin har en tjocktv till salu intresserad ???
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Korak

Själv verkar du ju ha bra koll! Har förresten en uppsättning ögonlock från realcar liggandes intresserad???

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Korak: Skönt för dig att du kör en så modern konstruktion från 90-talet...

Kollar man vad det begärs för Mustanger från 2005-års modell så kan man inte säga annat än att de står sig väldigt bra i värde i förhållande vad de kostade nya. En GT 05-06 börjar på ca. 170´, typ halva nypriset efter 10 år...

MVH Christofer
"Väghållning som ett badkar" :D Ja det går helt klart bra att visa sin egen okunnighet på olika sätt... =)

Bilen framstår som mycket prisvärd, tvivlar däremot på att den kommer att vara speciellt värdebeständig, det är ju trots allt en bilmodell som kommer att säljas i otroliga mängder. Vissa specialmodeller håller säkert värdet bra men knappast en "vanlig" GT. Skulle nästan kunna tänka mig att byta ut sporttysken mot en ny Mustang faktiskt.
Tvivlar på att dessa äldre bilar säljs för dom pengarna crille82... Fast Mustangen kommer såklart inte att ha ett värdetapp som en vanlig bruksbil, den kommer att falla ganska bra några år nu och bromsa upp sedan som dom flesta bilar av denna typ gör.
M3
1.024
M34ever

Tycker nyare jänkare står sig riktigt bra i pris faktisk kolla bara corvette t.ex c4, c5, c6 tycker inte de sjunkar nämdvärd. Sålde min senaste GTO -06a i våras för 189000:- på mindre än ett dygn på blocket min före fick jag 190000:- för i inbyre hos 7h några år tidigare.

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag är ganska säker på att nya Mustang GT kommer kosta minst 250´ när den är 3-4 år gammal, vilket är väldigt bra.

Om en bilmodell står sig betydligt bättre i värde än en "bruksbil" så måste det väl anses som bra, eller..?

En Mustang GT 05-06 säljs nog säkert inte för 170´, men de säljs säkert för 130-140´ utan problem. Det är väldigt bra med tanke på nypris, ålder, stel bakaxel manuell AC etc.

Min egen tio är gamla kärra säljs för 25-27% av nypris. Det är ändå förhållandevis bra jämfört med många andra modeller...

MVH Christofer
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Haha lite lustigt att sitta och prata om billig inredning när man kör en E46 själv..
Ko
475
Korak
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Turbovin
Ville du ha tv:n eller ??
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Nä jag är nöjd med min stenålders 65:a plasma. LED/LCD och sånt är dock alldeles för modernt och dåligt för mig.
Ko
475
Korak
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
skojar bara lite tycker faktiskt att plasma är överlägset.
Men har bara dåliga erfarenheter av amerikanska bilar.
M3
1.024
M34ever

Korak

Eftersom du ändå inte har något vettigt att tillågga i tråden kanske du bara skall fortsätta sladda i snön tack

fa
23
farbror
335i -09
Tjena Autopower, har tittat in här en del genom åren men först nu reggat mig och här kommer premiärposten.

Tycker responsen på den iofs ganska ogenomtänkta sågningen av en ny Mustang som man knappt sett på bild än, är ungefär lika ogenomtänkt. Att man ska skämmas för att köra E46:a? Att den har billig inredning? Etc.

Har just "bytt ner mig" till en 320 -04 som gått över 20k mil och är fascinerad över hur jäkla fint den går och hur tyst det är i kupén etc. Förstår att den har gått mycket landsväg, samt, den har fått ny olja VARJE år. Så självklart, men ändå så svårt att hitta en sån bil i dessa dagar. Fast jag har kanske kört fel märken de senaste åren (VW/Audi) ;).

Alltså, trots att jag för tillfället åker billig gammal bil är det härligt att för första gången sen 90-talet köra BMW igen. Jävla mkt bil för pengarna (peppar peppar) och känslan av att kunna åka så här pass bra och knappt gå back alls är inte dum den heller..

Avslutningsvis, är det nåt fel med att sladda i snön?? :)
M3
1.024
M34ever

Farbror

Nej ut o sladda bara så länge du gör det på rätt ställe. Inget fel på en gammal e46 heller men att såga en bil enbart för att den är Amerikansk är lite dumt enligy mig än mer när man troligt vis varken har körd eller ägd en Amerikansk bil. Och ännu dummare blir det när man sågar en bil som man än så länge bara har sett på bild.

Jag älskar BMW men för mig innebär det inte att allt annat är skit

Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Jag menade inte att det är nåt fel i att åka E46, jag är väl en av dem som åker allra äldst bilar här inne även om det är självvalt och inte av ekonomiska skäl.

Tycker dock ändå inte att en E46 känns speciellt gedigen interiört och har svårt att tro att en Mustang GT 2015 skulle kännas sämre.
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Jag tycker den ny mustangen är riktigt snygg! Väldigt billig också, så bra prestanda för så lite pengar är fan inte dåligt, den gör ju 0-100 på 4.5 sek! Om man kan köpa en sådan för runt 250K om några år så kommer jag absolut att ha den i åtanke.

De tidigare mustangerna har inte funkat för mig mest på grund av utseendet. Om den nya har bra väghållning så tror jag den absolut kommer att bli en storsäljare.
Det kanske har nämnts tidigare i tråden men kommer den nya fortsätta ha stel bakaxel på de enklare modellerna eller får hela programmet någon form av multilänkaxel?
Det sitter inte stel axel på nån variant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.