|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Wiberg Precis jag har också anmält mig men inte hört något alls från Ford? den gamla GTn som kom 05 vart ju tuff då med sin retro look men ingen vidare bil i sig förutom som just glidare. Det går förstås att få fart på alla bilar även den gamla GT men nya GT går ju duktigt bra båda rakt fram och på banan för inte tala om kvalitetslyftet som är otroligt stort jämfört med förste GTn En 428i börjar på 391000:- som jämförelse:-) |
|
Verdi |
Konfiguratorn laddar inte för mig. Kör Chrome. Har dock svårt att se varför man ska ta 4-cyl när det bara skiljer så lite. Lägre soppaförbrukning visst, men det blir ju ingen äkta Mustang på nåt sätt. ps. Lövet, du är j-vligt gnällig. Du vet att det här är ett BMW-forum va? Och tar de in bara 82 st bilar så lär ju andrahandsvärdet vara grymt bra. |
|
Verdi: Har stundtals svårt för den trångsynta pöbel som går loss på det här forumet när andra märken diskuteras. Det är inte att vara entusiast att vara dum. Ett typexempel är tråden Cadillac CSV vs M5. Det spelar ingen roll att BMWn är sämre på 3-4 solklara punkter. Det är ändå världens bästa bil. Eller förlåt, det är ju E39 som är det... (Sen kanske du inte ska läsa allt på ett forum som blodigt allvar heller). ------- //Lövet |
|
|
Verdi Den laddar inte för mig heller just nu? Ecoboosten är inte heller aktuell för mig alls men jag tror inte det är någon dålig bil för det den gör riktigt bra tider på strippen med en enkel tune. |
|
Verdi |
Lövet, Det där med att inte ta allt så allvarligt kanske du skulle prova själv... ;-) Håller dock M5 över Cadillacen. Prestandan lär vara tillräcklig i båda bilarna så då väljer man ju den finaste bilen. :-P |
|
Hade lätt valt en trimvänlig CTS-V wagom manuell före en tråkig M5a:-) |
|
|
Konfiguratorn fungerar inte för mig heller, den tyska och franska fungerar=). GT Fastback 6vxl är ballaste utförandet. Tydligen måste man välja Recarostolar för att få navi. €40000 är grundpriset i Tyskland och Frankrike för en GT, Ecoboost kostar €35000. CTS-V Wagon är nedlagd, sålde för dåligt, vill man ha en -15 CTS-V blir det en Coupé. M5 F10 6vxl vinner över CTS-V för mig. Men visst är CTS-V ball. Mvh Stephan |
|
|
Finns M5 F10 6vxl? (USA kanske?) |
|
|
Konfiguratorn funkar bra för mig,har redan plockat ihop 3 bilar. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Ja nu funkar den för mig med igen men den har inte funkat på hel dagen:-) |
|
| Eller en beg M6. Inget svårt val;) | |
Verdi |
Pula, Det är sant. Jag väljer en NY Mustang 7 dagar i veckan. Den har en massa garantier och säkert VÄLDIGT mycket lägre driftskostnader. Lägre skatt, lägre försäkring, lägre servicekostnad, lägre förbrukning osv... Men visst, den är säkert avsevärt långsammare både rakt fram och på bana. Men ärligt talat är det mest intressant vid kukmätning på internetforum. ;) |
Verdi |
Stephan, Nej, jag kunde välja navi utan att välja recaro-stolarna. |
|
Avsevärt långsammare på bana? Hade också valt Mustangen 7dg i veckan så länge man inte kan få en begagnad M6 med nybilsgaranti |
|
|
Det är inte säkert att en begagnad M6 är så värst mycket snabbare. Det har hänt oerhört mycket på jänkarfronten sista åren. Exempelvis är Camaro Z28 2 sekunder per varv snabbare än BMW M3 runt Laguna Seca. Mycket detaljerat test och film här: Länk ------- //Lövet |
|
|
Nej frågan är om den ens är snabbare |
|
Verdi |
M34Ever, Egentligen struntar jag i hur snabb den är på bana. Den är ju mer än tillräckligt snabb för gatan. Åtminstone i Sverige. Det som blir kvar är känslan. Manuell, RWD med fläskig V8 och en bit över 400 hästar räcker nog en bra bit tillsammans med helt tillräckliga vägegenskaper och en hyfsad design. |
|
Verdi absolut håller med till 100% |
|
| Usch vilket språk Verdi! Det känns som en ny Volvo skulle passa dig bättre, med garantier och allt;) Ford är en bra bil helt klart. Jag har själv haft 2 Ford Granada som var klockrena. Båda med V6 så att jo då....... Det man vill ha köper man med hjärtat och inte beroende på vilka garantier man får, och inte hur stort substitutet ska vara. På med skinnvästen och handla på bara. | |
Verdi |
Haha. Sant. Skulle nog välja en begagnad Mercedes C63 eller E63 kombi istället. Mest för att jag inte har lust att betala för en till parkeringsplats. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.