|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har en BMW 530d -07 som gnäller över partikelfiltret. Till den stora frågan, VART köper jag detta billigast? Och piratfilter går alldeles utmärkt :-) Mvh Marcus | |
|
Lyfter tråden! Går det att göra rent det partikelfilter man har? |
|
| "Sök inlägg" och samlad kunskap skola tala... *pekar mot knapp snett upp vänster* | |
|
Lite mer läsning i annan tråd enligt länk Länk |
|
|
Hej, I min fråga var ju om någon visste nåt ställe man kan köpa billigare än typ 12.500:- Inte hur man gör rent partikelfiltret, då jag redan testat detta, och jag kom några mil, innan den gnällde igen över partikelfiltret. |
|
| Länk | |
|
Länk Här tex, är ju halva priset direkt... |
|
|
Hur gjordes rengöringen? Ultraljudstvätt lär återställa filtret till i princip nyskick... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Cmmusic, vad gnäller den om? För högt tryck? Är de en lci? |
|
|
Ja, den gnäller först då för particle filter Sen Increased Emmisions eller nåt sånt står det i rutan. /Marcus |
|
|
...och hur gjordes rengöringen? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nä, jag var inte så seriöst, mekonomen körde i nån rengöring och försökte spola rent, menjag kom 5 mil, sen gnällde den igen, så nu skiter jag i det, redan betalt och köpt ett nytt för 7600 inkl moms. /Marcus |
|
| Blås bakifrån och in i 650°C 4-5h, sen blås bakifrån en gång till så är det som nytt. | |
|
Länk there can be only one |
|
| Köp ersättningsrör för Max 3000, mappa bort för 4000 med effektökning till ca 260-270hk så har du en ny bil som aldrig kommer klaga över partikelfilter 😂 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.