|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Thea Det låter som om den bilverkstad du arbetar på är väldigt noggranna, ni väljer det bästa, det borgar för god kvalitet. Kanske man skall lämna bilen där - vilken bilverkstad är det? Matthias |
|
Thegiraffe |
Hej Matthias. Jag arbetar på ett stort företag, men får tyvärr inte göra reklam. Har arbetat väldigt många år med inbrottsskador på bilar och har skaffat mig erfarenheten. Mitt syfte med inlägget var inte att locka kunder utan att ge er chansen att välja rätt från början. Eller snarare att inte välja fel. Att ni får höra från oss inom verksamheten vad vi väljer, vi som kräver ett perfekt resultat varje gång och som kontinuerligt kommer i kontakt med inrednings-/ och vinylskador. Det finns så delade meningar på omdömena på nätet så det är svårt att veta. Vi på verkstäder har möjlighet att testa olika leverantörer och jag vill dela med mig av våra erfarenheter. Med vänliga hälsningar Thea. |
|
ok, jag förstår (tror jag) men jag tror många med mig drar slutsatsen att en person som aldrig tidigare skrivit inlägg och som vill vara anonym men samtidigt åberopa professionalitet, plötsligt hyllar ett företag verkar misstänkt. den slutsats jag drar nu är att undvika det företag du länkar till tro många andra gör det också... |
|
Thegiraffe |
Hej. Forum är till för allas olika åsikter och erfarenheter. Det här är våra erfarenheter från bilbranschen, sen är det upp till var och en att bestämma vem man anlitar. Med vänlig hälsning Thea |
|
Jag måste säga att jag blir också rätt så skeptisk till människor som hissar vissa saker och dissar andra och samtidigt åberopar någon anonymitet. Speciellt som du säger att priset samtidigt är helt fantastiskt lågt. Hög kvalitet och lågt pris är liksom två faktorer som inte går att förena, någonstans i princip. Det är kul också att du gör till till talesman för hela bilbranschen när du säger "våra erfarenheter från bilbranschen". Det drar liksom bara ett löjets skimmer över dina inlägg. |
|
|
Jag har (köpt) en F25 X3 2011 med Nevada black läder (lädret är inte helt slätt, utan har lite struktur) sportstolar som har lite märken, men inga hål. Jag tänkte att jag skulle fixa till dem på ett eller annat sätt. Ovan talas det om vinyl. Är det den "sortens" "plast" som är på ryggstödens baksida? Någon som har testat något "kit" för läder "reparation", eller för att avlägsna småskavanker? /Leif L. |
|
|
Leif, jag har köpt färdiga kit, med rätt färg bruten till BMW läderfärger, för att reparera småskador i skinnet och det fungerar väldigt bra. Inga större fel där det varit djupare skador eller hål utan mer att färgen skrapats bort och smuts på det ljusa. Jag har fått bra färgpassningar på beige, brunt och svart skinn. På svart är det ju inte så konstigt men de andra har matchat väldigt bra också. Sen beror det givetvis på hur stora skador man har och handhavandet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.