|
|
|
|---|---|
|
Varje gång man klickar på någonting så låser sig webläsaren några sekunder. Är riktigt irriterande. Är det alla banners som tar upp sån kapacitet? Är det fler som upplever detta? Värst blir det i Explorer. Firefox klarar det något bättre med marginell skillnad. | |
| Tror det är något lokalt problem, jag har en pageload på under sekunden. | |
|
Inte heller jag upplever någon seghet som är värd att nämnas. Per L |
|
| Nej, inga konstigheter för mig med AP. | |
|
Tips är att sätta webbläsaren till att inte läsa in flash förrän du klickar på ett objekt. Man sparar oerhört mycket tid och processor på det... ------- //Lövet |
|
| Hur gör man det? | |
|
Det brukar finnas i Inställningar. Det varierar per webbläsare. ------- //Lövet |
|
| Inga problem här. | |
|
Funkar bra här också! Kör Chrome. |
|
| Segar väldigt ofta för mig med, är nåt med reklamen som laddar segt ibland. Har inga problem på andra sidor med denna typ av reklam. | |
|
Den funktionen har jag inte ens tänkt på. Kan det vara den inställningen som heter "insticksmoduler" i Firefox tex? |
|
|
Precis. Ställ in på att aldrig tillåta körning automatiskt utan enbart när du själv klickar på ett objekt. ------- //Lövet |
|
| Tycker också det är segt | |
|
Ja, nu upplever jag också att det är segt - har som sagt något med laddningen av bling-bling-reklamen att göra (ser det längst ner till vänster då jag kör med Firefox)! Kanske dagens i-landsproblem, men det kan ta några sekunder för att ladda sidan och alla annonser... Har stängt av Java och Flash-player samt aktiverat ad-block för att slippa all blinkande reklam! Men inte ens det hjälper alltid. :( Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Inga problem här fastän jag laddar all flash. Vill ni inte ladda flash finns det tillägg i Chrome (inställningar/tillägg) som heter flashblocker eller liknande. Vill man ha ultra-super-duper-snabbt forum kan man surfa på Länk eller Länk om man kan leva med enkelheten (länge leve ren ASCII-kod). |
|
|
Är man lite nyfiken på allt annonsrelaterat, trackers etc finns exempelvis Länk Rapporterar i forumet 10 trackers, går man till Powerbörsen ökar det till 23. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.