|
|
|
|---|---|
|
C-lås samt elspeglar fungerade inte, fick tips om att kolla kontakten i dörren. Kontaktern hade ergat ihop,vi fick bryta upp den. Kopplade ihop kablarna med "sockerbitar". Nu fungerar elspeglarna, men inte c-låset. Har verkligen kollat att det är rätt kablar som är sammansatta, men inget händer när jag vrider på nyckel. Har varit på aukt. bmw verkstad, men tydligen säljs det inga kompletta satser av den här kontakttypen längre. "Så det är knåpa ihop själv som gäller". Det största problemet är att jag bara kan låsa,låsa upp förardörren. De övriga låsen går inte att få upp!!! Låsen har spärrats. Vad gör jag nu? Bilen är en fyrdörrars e30 -88. Tacksam för svar! mvh Maria | |
|
hur blir dte om du vrider om nyckeln i passagerar dörren? då borde ju alla lås gå upp? /Jonas |
|
|
Är det inte så att det bara är förardörren som låser upp alla dörrar? Har för mig det i alla fall... /Kristian |
|
|
Finns det inga kontakter på skroten? /Kristian |
|
|
nope... centrallåset går även på passagerar dörren... iaf på min bil... /Jonas |
|
|
På våran 528i -85 så funkar centrallåset i båda framdörrarna! /Simon |
|
Deliq |
Om dead-lock är aktiverat på förarsidan går det ej att öppna med nyckel på passagerarsidan eller bakluckan (om Touring). Detta gäller e28 och e30 kanske även e23/24. M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
| Dead-lock är aktiverat på förarsidan, så att passagerardörren går inte att låsa upp. #dörrar, bagageluckan och tanklocket låst. Eftersom jag hade lite soppa i bilen var jag tvungen att få upp tanklocket. vilket man ska öppna inne i bagageluckan någon slags spärr som går att få upp. vilket är "jättelätt" när bagageluckan är låst... så jag fick försöka att ta mig igenom ett hål iplåten, där armstödet sittersom var ca. 25*45cm.efter många timmars arbete fick jag nog och var på väg att bryta upp tanklocket, fick jag se låsanordningen som var en sönderrosrad sprint som gick att dra tillbaks med hjälp av en tång!men i instruktionsboken står det att man endast kan öppna tanklocket innefrån bagageluckan. Går dead-locket att bryta upp? var på bilmek idag igen, killen försökte få upp dead-locket men utan resultat, fick en tid 4/10, får helt enkelt lämna in bilen på verkstad... /maria | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.