|
|
|
|---|---|
|
Hej! Just nu är ja ute efter en E90/E91/E92 med diesel under huven, tittade på bloclet och hittade en Alpina D3 E91. Någon som vet något om bilen? Kanake någon här som ägt den förut? Vad sägs överlag om D3? Något att ha? (Har ingen erfarenhet av diesel-alpinor) Länk | |
|
En modell som inte lockar alls tyvärr. Svindyr försäkring utan att egentligen vara en trevligare modell än 325d/330d med M-paket. ------- //Lövet |
|
|
Oj.. 199 häst är väll en lätt trimmad 320d va? 320d har lägre utsläpp, vilket torde ge lägre skatt dessutom.. 153 mot 160g på alpinan. Skulle hellre gå på en konventionell 320d eller 325d för pengarna. Personligen tycker jag alpinba fälgarna inte passar på E9x serien. //Anders |
|
|
Den lägre skatten drunkar i faktumet att den sannolikt är dubbelt så dyr att försäkra som en vanlig 320d. Att Alpina är så dyrt att försäkra beror på att de räknas som ett eget märke. Bara motorstarka modeller med dyra delar i sortimentet = dyr försäkring. edit: Den billigaste försäkring jag hittar på D3an kostar 35% mer än min 540. ------- //Lövet |
|
|
Kollade försäkringen och skulle få betala nära det dubbla mot 325:an. Kollade även ett par vanliga 320d och av nån anledning så var även dom klart dyrare att försäkra jämfört med 325i. |
|
|
Fler och dyrare maskinskador på 320d jämfört med 325i min gissning. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.