|
|
|
|---|---|
50sman |
Hej! Min indikeringslampa för airbagen lyser väldigt länge innan den släcks. På BMW verkstad säger de att det är vanligt för E39 och att det kan vara allt möjligt; bältessträckarna, airbagen osv. Vad har Ni för erfarenheter. Kostnader osv. NanoNano |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Var glad att den släcks!! Men det är en standard åkomma på E39 med airbag indikering,bältessträckare, nån kontakt under stolen, om man sätter ett knä i passargerarstolen så kan avkänningen gå sönder och bryta kretsen. Att din lampa tar tid på sig kan ev bero på lite för stort motstånd i kretsen, vilket härleda till dålig kontakt någonstans och ett kommande haveri av kretsen kanske.Men det visar sig väl.Passagerar airbagen är väl inte urmonterat och ersatt med ett motstånd ?? Bara en tanke? MVH Hasso |
50sman |
Tack Hasso. Du är guld. Skall hem och mäta. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Frågan är ju var och hur du ska mäta om man inte har en referens att mäta emot. Funkar det så rör inget :))en oskriven lag:D Lättare att hitta fel när det inte funkar alls. MVH Hasso |
|
Är det samma system i 3 serien (e-36) modellerna? Min lampa lyser konstant sen 2 dagar tillbaka! |
|
|
Troligtvis. När jag tänker efter så började allt efter besiktningen. Det finns en möjlighet att handbromsen kan klämma åt kablarna. Gubbarna på bilprovcningen drog i kryckabn så att jag trodde de ville rycka loss den. Fråga Hasso, han verkar tokhaj. :) |
|
|
Hej. I stället för skapa en ny tråd så lyfter jag denna. Jag installarade en Dension GW300 i min E39 Touring häromdagen och kopplades således ut batteriet, Nu har jag fått en elakt röd lysande airbaglampa :( Jag har inte rört några andra kablar eller kopplat ur något annat än stereon och batteriet. En tanke jag fick nu, sitter det några kontakter eller liknande i handsfacksregionen jag kan ha kommit åt? Jag drog ju nämligen fram kabel för USB-Minne och iPod till handsfacket? Tacksam för svar. __ /Chrille |
|
|
Jag har letat i handfacket efter någon slags kontakt eller liknande men hittar inget. Kan det vara så att det finns något fel på airbagsystemet och att någon tidigare ägare har nollat felkoden som sedan kommer tillbaks när jag hade bort batteriet? __ /Chrille |
|
|
Kan det ha varit så att du satte ett knä i passagerarsätet, som hasso beskrev för sex år sedan i ett inlägg här ovan? :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Nope, det där med knä är jag mycket försiktig med. Några andra idéer? __ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.