|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Nu äre så att jag har varit och råkats dejta en lyktstolpe med bakskärmen vänster sida och undrar om det finns någon bra plåtslagare som hade kunnat hjälpa mig och typ ge lite tips på ett enkelt arbete att få ut buckla så bra som möjligt + tips på bra verktyg att använda!. Länk | |
|
Hej, vill påstå att det enklaste är att byta bakskärmen. Kostnaden för att återställa bilen kommer säkert att överstiga bilens värde när den var okrockad. Med vänlig hälsning Håkan |
|
| men går det att skruva lös bara själva sidobakskärmen? eller måste man kapa ? för ser ju ut som att hela skärmen går fram till huven | |
|
Kofångaren är enkel att ta loss. Bakskärmen måste kapas loss med vinkelslip (efter att ha måttat noga). Bakrutan måste också ur. Det är med andra ord en hel del arbete med detta. |
|
|
Fy vad trist. Det finns ju verktyg som man punktsvetsar fast (alt. slår igenom plåten) och sedan drar ut, men jag vet inte riktigt om de biter på denna skada. Jag skulle åka förbi en plåtslagare och fråga vad som kan göras (förutom att byta plåten). |
|
| får fara förbi en plåtslagare och se va han säger! annars får jag väl ba försöka slå ut den med slägga eller låta det va. Tack så mycket för svaren iaf :) | |
| Om plåtslagaren inte säger att det är omöjligt blir det ju rätt billigt om du betalar honom bara för att rycka i plåten, o sen fixar resten själv med spackel osv så kanske det kan bli något sånär för billig peng. | |
|
Den där bakskärmen är bara att skära bort och byta direkt, kommer aldrig att bli bra att rikta den, dels kommer det vara ett sjukt jobb att få ut den hyfsat rak, sen kommer alla dom skarpa vecken inte att gå att rikta ut helt , sen kommer rostskyddet på insidan av plåten där det varit skarpa veck vara borta = den kommer rosta inifrån på ett par år bara! Lättast och billigast är att skarva i en ny skärm och sen lack beroende på vilken finish du vill ha på den.. Mvh |
|
|
Vore trevligt med lite uppföljning.. Vad blev domen hos plåtslagaren? /H |
|
| har ej haft tid än att vara förbi någon plåtslagare :) bränslepumpen hade farit på bilen och har inte haft tid att byta den ^^ men kommer med besked hur det går :) | |
|
Trist! En olycka kommer sällan ensam... Hur mkt bränsle har du i tanken? Om det är mindre än 15-20 liter så kan du testa att tanka i 5-10 liter (kan vara "sugstrålepumpen" som lagt av). Lycka till! Med vänlig hälsning Håkan |
|
|
dock har den här bmwn varit för mycket otur för mig men varje problem är ett hinder man måste ta sig förbi! tror nivågivaren for när jag höll på att försöka banka ut litegrann av plåten som inte var de lättaste men fick ut det litegrann! fick pumpen/bränslenivågivaren i fredags så den är bytt men måste fara och besikta den för besiktningen for ut i måndags. kan säga var inte kul att byta när jag hade full balja! vart som en kran som sprutade ut bränsle för hade lite övertryck i den! :) Men nu till veckan ska den besiktas och sen ska jag söka upp en plåtslagare så ska han få kolla hur skadan ser ut och få avgöra om de går att få ut den! annars blire väl till sommaren att bara smacka på massor med spackel och försöka få de bra! eller försöka kapa lös plåt på ett enkelt sätt och stoppa dit en ny! blir ett litet projekt men sånt har ju aldrig skadat förrut!:) |
|
|
Jag kan inte se bilden, men en riktig plåtslagare kan ju göra en del. En bekant sådan riktade ut min tröskel på E39:an som var relativt intryckt en god bit. Han använde kopparstift som brännsvetsas fast och sedan glidhammare. En plåtslagare lämnar efter sig en yta som det räcker att blåsa slipgrund på. Epoxygrund kan man ha i botten. Tröskeln tectylades invändigt och är efter tio år hel, så det där med bortrostat efter ett par år ger jag inte mycket för. Det beror förstås på vilken klåparlagning som avses. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.