AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.943

Ljuddämpare -vad föredrar ni?

Visa användare
17
Jinx
Bmw Z4 3.0 -2004
Honda Integra R-1998
Volvo V70 -2006
Peugeot 307 SW -2003
Yamaha 1100 Dragstar-2003
Ska byta slutdämparen i min Z4, det har jag bestämt mig för. Tänkte först ta bort sista dämparen och dra 2,5 tums rör ut men detta faller på 2 saker. Jag har ingen svetskunnig med tid över i min närhet och jag vill inte riskera att få resonansljud i kupén...

Jag väljer på 2 olika system, det ena är naturligvis Bastuck då många säger att det ger ett härligt ljud, har lyssnat och njutit på Youtube.
Det andra är Remus vilket också låter ganska gott på Youtuben.

Jag ser 3 fördelar med Remussystemet:
1. Man kan byta slutdämparna för olika ändamål/bröl.
2. Systemet köps med längre rör som ansluts i en befintlig delning-inget sågande eller extra klämmor som ska på.
3. Slutrören är 84 mm i dia istället för Bastucks 76 mm vilket är samma som original. Remus ser helt enkelt fetare ut!

Ni som kanske har erfarenhet av ngt av systemen eller båda, kanske har lyssnat och jämfört, vad tycker ni?
VAD SKA MAN VÄLJA???
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Måste bara tipsa om detta Länk
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Systemet från real car verka va skräp imo...man får va man betalar för.
Har även jag varit väldigt sugen på ett catback till min Z , fick erbjudande av Moore här på forumet om ett system i titan, yosaikasu , är väldigt intresserad men vågar inte riktigt slå till då jag inte hört typ nåt om systemet , finns ju inte ens på tuben !!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Remus är väldigt okända i Sverige medans stora i framförallt Europa. Skälet är antagligen Kg Partners snarare.

Har haft två system. 850i/6. Djupt, basalt samt inte likt en elefants trumpetande som diverse noname eller leveratörer typ Ferrita osv.

Åkte till en kompis och han sa att rutorna i hans radhusförening kunde ana att jag var påväg in då de rörde och vibrerade 50m innan jag slog av motorn utanför honom.

Mvh
Asken

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller inte med om att det är skräp, har själv haft det på en bil och det lät magiskt. Har du testat det själv Rasmus?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.