|
|
|
|---|---|
|
Har hört några som pratar om att det kan finnas lite olika barnsjukdomar på -99 E39 M5. Bla att dom skall dra mycket olja och kopplingen skall gå på dom ganska ofta. Då frågar jag er experter, stämmer det? Och finns det något annat man skall tänka på? Jag har tänkt mig en som gått 5-9000 mil, är felen åtgärdade då? /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt | |
|
Ingen som vet?? /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Kopplingen är relaterad till föraren men de flesta M5:or har bytt kopppling minst en gång. Oljeförbrukningen går ner med tiden på de flesta M5:orna. Själv skulle jag hellre ta en -00 eller en -01, de senare drar betydligt mindre olja men är naturligtvis dyrare. |
|
|
Mmmm....jag sneglar lite åt 00 hållet faktiskt. Har du sålt din? Vad var det för årmod, var det en 00 eller senare? Om du har lust att maila privat så kan du få göra det och berätta vad du fick för den så man har en hint om vad man skall ge för en 00- /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
| Min var en -00, den är såld. Mailar pris | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bimmerman:Skulle kika på denna idag men den var inlämnad på försäljningsuppdrag och fanns inte på firman. Länk Egenimport av en företagare.Ny motor vid 2000 mil (motorras) pga nått med dåliga kamkedjor ?? Garanti från BMW Tyskland.Det var vad försäljaren sa.??? Det finns 5 st tillsalu i Ö-O!! MVH Hasso |
|
Men den har inte TV o navigator.....det vill jag ju ha. Tycker priset är en drygt 30' för dyr pga det. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
Morten B |
Hei Bimmerman, jeg er en norrman som er i ferd med å flytte til Sverige. Jeg ser også etter en M5 99 modell. Först må jeg fortelle dere svensker hvor heldige dere er som kan kjöpe bil til en akseptabel pris, se f.eks. hva en M5 99 koster i Norge: Länk Jeg tror det viktigste når man kjöper en importert M5 er: 1) Kontroller mil-tallet i service-boken med BMW Sverige (du trenger chassi-nummeret) 2) Gjör en M-test Selv har jeg sett på denne: Länk Lykke til! mvh Morten B |
Asken (AutoPower) |
Bimmermann: kika lite i tyskland på www.bmw.de där kan du nog hitta lite godis som passar känns det som. Morten B: Hallo! Jag jobbar och lunchar ibland i närheten av den svenska bilfirman du gav länk till. Vad fick du för intryck av den? Maila mig privat om du vill veta något ytterligare. Mvh Asken |
|
Nån som kan tipsa om lite m5or? Jag hittar inte så många på nätet? Nån som har bra tips? Söker 98-99 för 300.000-330.000. Krav navi M-POWER!!!!!!!!! |
|
|
Länk |
|
| Är inte M5'an lite slö ? ;-) | |
|
540is Jag kan ju alltid köpa din... /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Har en del känningar inom BMW-serviceskrået, och har inte hört om några speciella barnsjukdomar på M5 e39. Däremot får man in bilar för kopplingsbyte ganska ofta. Det beror på att klantiga förare ger fullgas innan kopplingen släppts upp helt. Det var också något som BMW Sverige fick uppleva under Roadshowen för ett par år sedan. Därför satte man upp en lapp i cockpit på demobilarna med texten: "Släpp kopplingen helt innan fullgasacceleration!!!!!!!!" Ni som är spekulanter på dessa bilar, läs tester och bilda er en uppfattning innan köp. Jag tror t ex att bensinförbrukningen kan bli en rejäl kalldusch för en del. MVH/ |
|
| Med tanke på att det är en 4,9 liters V8 med 400 hk så drar den väldigt lite bensin, tror inte ngn förväntar sig att den skall dra som en Lupo. | |
|
Nej bränsleförbrukningen lär jag inte få någon chock av, jag är nämligen van av att köpa ganska törstiga bilar. Jag åker ju ingen micra nu direkt. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Bimmerman: vad ska du ha för 740:n? (inkl 20") Har den skinnklädsel? (selorant@volvocars.com) |
|
|
Sani Länk /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
| Någon som vet hur breda fälg och däck i 20" man får på M5an med enbart valsning? | |
| Jag tror det blir svårt att får på bredare däck en 285-295. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.