AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
735

Z3 Coupé och Harman/Kardon

eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej!

H/K systemet i Z3 Coupén tycker jag är ganska okej för att vara orginal. Dock finns det en del att önska vad gäller ljudkvalitén, dessutom klarar den subbas som sitter monterad inte all slags musik (alt. är slutsteget för klent..?)

Jag har dock en fråga, finns det något kopplingsschema med specifikationer på H/K systemet? Storlekar på element, effekt på slutsteg, m.m.?

Dessutom vore det intressant att höra om någon annan Coupé ägare modifierat H/K systemet och isåfall vad han/hon gjort för förändringar och vad det gav för resultat?

Tack på förhand!

/eFx
Tyvärr har jag inte HK paketet men har fixat bas :)

Länk

Londons största MoDoit!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Aaa, jo, man kanske skulle göra något liknande :)
eF
900
eFx
520d Touring -09
Säkert att ingen har specifikationer på H/K systeme(t/n) i BMW bilar?

/eFx
hi
70
hi_pot
328ci -99
en fråga till dig... om det e ok? =)

em ja ska bygga i min cab (Z3) o finns det H/K element till den oxå? o har du lyssnar på det? kan man få tag i det billigt o det e bra så känns det ju roligare än att såga upp hela bilen... men som det ser ut nu så e det nog det som man får göra...

simon

Det finns H/k system till cabben oxå, samma grejor vid fötterna och i dörrarna. Sedan är de 2 prylfacken mellan och bakom stolarna skotade och ersatta av en mikroskopisk baslåda.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
eF
900
eFx
520d Touring -09
H/K systemet låter helt okej, men basen (eller slutsteget, eller båda) är för klen(t). Alternativt är baslådan för dåligt byggd.. något är det iaf.. men annars låter det bra! :)

/eFx
hi
70
hi_pot
328ci -99
oki... men det e treväg fram då el?
eF
900
eFx
520d Touring -09
Bra fråga, jag tror inte det är treväg fram i Coupén iaf.. rätta mig om jag har fel ni som vet, men visst är det så att det sitter diskanter i dörrarna, basar vid fötterna och så mellanregister och bas i bakluckan (i taket). Sen naturligtvis den lilla baslådan bakom förarsätet.

/eFx
Jag tror det är trevägs fram, det finns iallafall uttag och sladdar för diskant och mellanregister bakom gallret i dörren.

Jag hade bara en diskant eftersom jag inte har H/K systemet.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
eF
900
eFx
520d Touring -09
Okej, då bör det nog vara 3-vägs..

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.