|
|
|
|---|---|
Kowalski |
Hej Imorgon skall bilen in på besiktning. Efter förbesiktingen på BMW fick jag reda på att vänster bakvagnsbussning är sliten. Denna del skall bytas nästa vecka, dvs efter besiktingen. Jag undrar om Bilprovningen brukar anmärka på detta eller om det krävs en mer nogrann kontroll för att upptäcka att bussningen är sliten? Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Besiktigade min kärra förra veckan och sa att jag just bytt bussningarna, och besiktningsmannen replikerade att dem tyvärr inte kan kontrollera om dem är slitna iallafall, så det är Lugnt, SÅ LÄNGE det inte klonkar för jävligt när du kör över ojämnheter då, så att det hörs RazorBack |
|
Kowalski |
Tack för det, då är det nog lugnt imorgon! Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
| Det stämmer, bilprovningen har tydligen aldrig anmärkt på dåliga silentblock på BMW. | |
|
Jag tog det säkra före det osäkra och lämnade in bilen för byte idag... Hämtade bilen för nån timme sedan... Vilken skillnad =) F*n vad glad jag är! Helt plötsligt går bilen tyst. Den går dit jag vill (och inte tvärt om, den spårade nåt grymt innan), drar inte snett när jag bromsar och ratten står rakt igen! Det blev typ en helt ny bil helt enkelt... Så mitt råd till alla där ute är BYT BAKVAGNSBUSSNINGAR (vare sig ni behöver eller inte =) //Koffe, nyförälskad i sin bil =) |
|
|
Koffe: Vad fick du betala för bytet av bussningarna? *********************** Länk |
|
Kowalski |
MalteK: Kostar ca 1800 SEK/bussning inkl. arbete på min lokala BMW verkstad. Detta pris varierar något beroende på verkstad så det är bara att ringa runt...Finns två bussningar att byta, oftast brukar de ge upp samtidigt. Själva bussningen kostar ca. 200 spänn, BMW debiterar ca 1h arbete. Vad jag har förstått är det relativt komplicerat att byta den själv, men för den riktigt händige fixaren kan det kanske vara möjligt och i o med detta spara lite stålar? Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Kowalski: Ok, tack för det då vet jag, var mest nyfiken. Ska byta dom till våren tänkte jag, har tillgång till verkstad och mekhjälp så det ska nog gå vägen :) *********************** Länk |
|
|
Malte: Jag lämnade in bilen på Bilcentralen i Kungens Kurva, och de tog 1640:- inkl. arbete och material för att byta båda främre bakvagnsbussningarna. Helt ok pris tycker jag... //Koffe |
|
|
Då ska jag byta på min bil, den är hel knasig i kö körning och drar snett när man bromsar. då kan det ju va det som är felet.. Ba´ Mata Wäxla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.