|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är någon som bygger grenrör som privat person eller företag till 6 cyl E36? Vad skall ni/de ha för detta? Tackar för alla svar! //Daniel | |
|
Hej..................... Jag skulle kunna bygga ett grenrör åt dig.................... Pris lite beroende på utförande.... Skicka ett mail till mig så kan vi höras lite närmare.... //Jesper |
|
|
Haha.... Jag satt bara och väntade på att du skulle svara... Va rätt man kan få ibland. /Bonje |
|
Tim_318i |
Jesper_w skulle du kunna bygga ett turbo grenrör till min 318i e30 också ? // Tim |
|
Bonje................. Det är därför de kallar mig för MR Suprise!!! Nej men ärligt talat så då vi nästan har samma arbetsgivare så vet såväl du som jag att det där månatliga överlevnadsbidraget knappast räcker till några utsvävningar annat än till en ocker hyra och möjligen ett paket russin att festa till det med någon lördagkväll.......... Tja, det är kanske inte omöjligt att bygga på en 318 också... Skicka ett mail om du är intresserad....... //Jesper |
|
|
Jag vill också ha grenrör byggda !!! inget snabbjobb direkt, har ett exempel på "facit" mailar till din hotmail då... |
|
|
Hej, Jag kommer i vinter att tillverka ett par uppsättningar till ett gäng olika bilar (Volvo Turbo, Subaru Impreza osv). Både pulstryck modell och konventionell modell. Finns det ett hyfsat stort intresse så kan det även tillverkas till andra bilar. Hör av er till mig vid ev intresse, så ska jag luska vidare i detta när det börjar närma sig. Rören kommer att tillverkas av vanligt stål, då detta är fullt tillräckligt och bra mycket enklare och kostnadseffektivare att arbeta med. Mvh David |
|
_BeeMeR_ |
Tjena!! Jag har en 525i 24v och jag funderar på turbo "shit" så jag undrar hur mycket det skulle ungefär kosta Jesper_w eller DRutström?? Be My Wife /Joakim Z |
imenhoteb |
jag har byggt grenrör till bmw m10...pust...vilket jobb... om man e som jag å pillar i hop det mesta själv?..finns på bild på bildsidan på användare... eller som jag nu håller på....svetsa tryckburken till delorto...rund i rostfritt...vet ni hur en rak rostfri plåt beter sig när man svejsar....knäpp,,knäpp,, det bidde ingen rak rostfri plååt det bidde bulig plåt!! lte kåt på polerad rostfrit utsende på 02 an motor rum..he he haaa.. int e det kul å svjsa å blaja inte... PS.En som pillat ut skrot ur ögat på akuten två gånger i sommar. TN |
|
Hej........ Det beror ju lite på vad du har för målsättning samt för grejor plus hur mycket du gör själv. Jag vill ha 200:-/timme........... Räkna kanske 10-20 timmar för ett enklare rör.... //Jesper |
|
_BeeMeR_ |
Tjena..... Ok då kommer jag nog att höra av mig till sommar (behöver pengar)Jag gå skola så ekonomin är inte den bästa!!! :( Funkar det med en turbo och IC från en 525 tds?? /Joakim Z |
matte22k |
tja vad använder nu för matrial till rören och vart köper man rören?? är det någon som har byggt ett grenrör till m42 motorn?? |
bulldog11 |
Hej, jag funderar på att skaffa turbo till min bil ( 320i, M50) undrar hur mycket det kan kosta totalt med material och arbete? Hur mycke effekt kan man få? Jag kan ingenting om turbo och kan inte göra någonting själv. Tack för svaret! Peter |
|
Hej Material till grenrören= tubkrökar köps från någon VVS firma. 320 M50........ Allt har ju att göra med hur mycket effekt du ska ha....... Men om man säger från kanske 20 000:- i delar då är det rätt sniket byggt. Det åtgår mycket mer grejor än man tänker sig, allra helst då man ska ha allt på en gång samt att det är dyrare än man tror. Beroende på utförande kan man nog räkna 60-100 timmar att instalera.... Om man inte ska mer avancerat för då springer tiden iväg än mer. //Jesper |
|
Patrik.L |
Jag skulle också behöva ett grenrör till min M535a |
|
Hej hopp.......... Jag skulle kunna göra hela jobbet, från original till turbokonverterad. Har något aggregat liggandes osv. Maila vid intresse. //Jesper |
|
|
Jag kan bygga grenrör för er med 320-325 m20 motor i e-30,har kaross att bygga i så ni skickar bara eran turbo,så bygger jag grenröret och skickar tillbaks allt sen,4000kr med vattenskurna flänsar MVH Andreas 0703274050 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.