AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.193

stylingtips 528 -85

Hej,
jag har precis lackat mina njurar svarta, men vill hitta på lite mer med min gamla pärla, vad kan man göra för roliga saker ?? smådetaljer alltså, alla stora saker, som att sänka den m,m är redan gjort.
finns det något att göra med interiören?
Tacksam för all hjälp jag kan få , måste ju ha något att göra i vinter när bilen är avställd.

Söer även ett M kjolpaket till E28, gärna vitt och gärna utskuret för drag,har ni detta så hör av er!!!
jesper_50@hotmail.com
MVH Jeppe
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
hade ockås en 528i E28 innan som jag fixade smpdetaljer.

Här kommer några enkla tips som kräver lack endast =)
-Lacka kromlisterna runt rutorna svarta.... ShadowLine är hur snyggt som helst på E28.

-Tona överraden på baklysena mörka, men inte helt svarta. Väldigt snygg på E28 enligt min mening.

-lacka dörrhandtagen på utsidan i bilens färg.

-gör en nedlackning av bilen, blir stor skillnad! särskillt på en ljus bil, typ ljusblå, silver eller vit.

-lacka ventlikåpan i motorrummet svart och ränderna på den silvriga, Väldigt läckert på E28 med öppet luftfilter =)

Finns hur mycket som helst man kan göra, titta påa ndra E28'or på internet så ser du ju vad man kan göra!

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
tack för hjälpen, nu har jag lite att göra då.
baklyserna har jag redan haft svarta, det funkade inte för mig, nu är de original, väntar på att vita blinkers ska komma in i lager.
Hur lackar man enklast listerna? monterar man bort dessa först? hur? Gör gärna en enklare beskrivning.. T ex, behöver man slipa listerna först? Vilken lack användes?
tompas : har du någon erfarenhet av kolfiber , hade ev tänkt att lägga ib lite kolfiber i inredningen, men det är ju svindyrt!
hur är det med fejk versionen, ser det väldigt dåligt ut eller??
tompas : har du någon erfarenhet av kolfiber , hade ev tänkt att lägga in lite kolfiber i inredningen, men det är ju svindyrt!
hur är det med fejk versionen, ser det väldigt dåligt ut eller??
det blir ju aldrig lika bra om äkta grejer, men blir det ok?

någon annan som vet??

Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Det första jag gjorde var att plocka bort torkarna till strålkastarna. Dom är inte snygga!
dom är redan väck!
Vet någon hur det är med emblemet baktill? jag har ju ett fult 528 märke bak på bilen som har suttit där sedan bilen var ny antar jag, jag vet hur man tar bort det, men är orolig för färgskillnaden som uppstår.
går det att få bort på ett bra och smidigt sätt!??

Jeppe J.
BMW E28 registret #240
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Marcusbj:När jag lackade mina lister så plockade jag bort dom runt fram- och bakrutan. Busenkelt att montera loss.
De runt sidorutorna lät jag sitta kvar. Slipade med sandpapper, gjorde rent med lacknafta och körde på med grundfärg. Sen lackade jag många lager mattsvart färg på.
Satt kvar fint på bilen när jag sålde bilen ett halvår senare. Nu vet jag inte ;)

Jesper_50:
Kan inte svara på din fråga ang. kolfiber.
Emblem bak hade jag också på min 528, tog tandtråd och fick bort emblemet på så sätt. Sedan satt det klister kvar på bakluckan, detta tog jag bort med Enviro Tech klisterlösning. Funkade skitbra... rubbade därefter lacken för att få bort färgskillnad.

Blir det fortfarande lackskillnad kan man ju sätta dit ett 518i-emblem ;) blir hög sleeperfaktor över bilen då =)

Lycka till!

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Kan tipsa om att lacka om kromringarna runt lysena också så slipper du dom svart knopparna som sitter på ringarna.Dom är bara skruvade från insidan och ringen bänder du bara försiktigt bort från glaset.När du sen ska lägga igen hålen efter skruvarna så tejpar du bara bakifrån och lägger sen på PP100 (finspackel) och slipar det jämnt samt sliar då resten av kromet.Sen när kromet är nerrubbat så lägger du på någon grundfärg och avslutar med mattsvart....Blir mycket snyggt och gör så att dom smälter snyggt ihop med plasten i fronten.Jag lackade mina baklampor helröda vilket är det snyggaste på en E28.a enligt min mening.Inv. kan du ju lacka knopparna till låsen i bilens färg också vilket gör att det ser lite lyxigare ut.Köp sen bara orginal svarta på skroten om du vill återställa bilen vid ev. försäljning :)
Jag har två Zender sidokjolar om du vill köpa......Maila mig i så fall.
Mvh Ricke
tack för all hjälp, nu har jag lite at göra under vintern, och bilen lär ju bli som ny!
Tack!

Jeppe J.
BMW E28 registret #240
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.