AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
435

är ni nöjda?

elof
E39:an har ju ärats o prisats för sin fina komfort o kvalitet sedan den såg dagens ljus 96,har ju de mest nöjda ägarna osv tänkte höra med er här om ni är lika nöjda mer era e39:or som alla de som ingått i undersökningarna.
Eller någon som haft problem och inte alls är nöjd?
vore intressant att höra era åsikter om era bilar
Är mycket nöjd med bilen. Köregenskaper och komfort går inte av för hackor. Har bara haft bilen i 10 mån men den går som en klocka. Har inte råkat ut för några stora/dyra grejer...än, men det är väl sånt som kan få folk att lessna då plånboken blir allt för tom, men det hänger ju såklart ihop med hur förra ägaren/ägarna skötte bilen. Rost därimot verkar ju vara standard på bagageluckor...Skandal tycker jag, men är inte sugen på nåt annat märke.

MrMonzen
elof
m de e fina hörru.... står i färd med att slå till på en 530i 2001a med den fantastiska 231hk motorn.....man kommer ju på sig själv sitta med ett fånigt leende på läpparna varje gång man provåker *ler*.
någon rost på kakluckan har jag däremot inte sett till
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag är strålande nöjd med min 98. Även om min bil är en Individual så får jag vara avundsjuk på dig elof, den har inte kaklucka:))
Mvh
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kakmonstet har talat :))
Jag är också väldigt nöjd så det så.
Länk

MVH
Hasso
elof
nä vi e inte många som begåvat våra bilar med kakluckor *ler*
sebbe_bmw
Klart att man är nöjd! Även om 528an krånglade en del men denna går fin fint!

Sebbe
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
..enda problemet efter ca 1 månads ägande är alla dessa omvägar man tar när man varit eller ska någonstans! Enda sättet att bli av med det felet är nog att byta tillbaka till min gamla 440! (*ryser*)

Mr
42
Mr Beemer
320dA Touring Xdrive - 10
Har nött min 525i ett år nu och är helnöjd!
2 saker ångrar jag/önskar jag dock:231hk motorn och M chassiet.Har du möjlighet att klippa en 530 till rätt peng så slå till bara...
elof
mmm hoppas järnet att allt går i lås så jag blir ägare till denna fina 530 i ....hänger lite på om jag får min bil såld, men ska få besked av en spekulant nu i denna vecka.

Man har ofta att det bästa med bilköpet är då man letar efter lämpliga bilar..men det gäller inte oss som kör bmw ....det bäta med bilköp för oss är att vi kan ta ut vår lilla going när helst vi vill och få en stunds avkoppling och ett rejält flin på läpparna
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
E39:an är en glädjespridare. Svårt att blir av med leendet när man kör. I morse kände jag mig lite nere. Bara att sätta sig framför ratten, kryssa lite mellan filerna, dra på lite skön musik och dagen är räddad.

E39:an drabbas främst av en del mindre elfel. I likhet med de flesta nya bilar. MB är minst lika goda kålsupare på den punkten - om inte värre. Fråga en taxichaffis om elproblem på hans E220 CDI så får du ett konstant ordflöde tills du stiger av.
Har haft min i snart tre år nu och inte ett fel än, förutom nåra slitdelar bytta, dvs bromsskivor och klossar.
Är kanonnöjd, men vill också ha en 530!! Jag har dock alla mina besparingar i aktier och fonder så det lär väl dröja:(

"Frisk vågat, ca 90% förlorat"

PS/ Nån rost på bakluckan har jag inte sett till än/

pi
42
pidde
523 -97
Supernöjd... och jag är en person som är extremt kritisk.

Ska jag dra upp allt som jag skulle vilja förbättra så:
*Kliman kunde varit bättre. Kall luft kommer ur utblåsen men det blir inte jämnt kallt i bilen. Jag har 19grader på min sida och min frusna flickvänn har 23+ men tycker ändå att det inte blir direkt varmare på hennes sida. Känns lite dragit när man kör och man måste i princip stänga utblåsen för att bli av med det.
*Det visslar när jag kommer över 180km/h... tror det kommer från plastlisten mellan framrutan och vindrutetorkarna men jag vet inte hur jag ska fixa det.
*Fläkten från kliman lät innan men den har jag smöjt nu.
*Inte elektriska rutor bak... inte så svårt att fixa.
*Svängradien är inte så bra och den är inte så lätt att parkera... kass sikt bak men en PDC fixar siktproblemet.
*Ratten är lite stor men den kan man byta.
*Blir svettig av att sitta i sätena efter ett tag(skinn).
*Bottendraget kunde varit bättre men köper man en med 2x vanos blir det nog bra.
*Lite trångt för benen fram pga att mittkonsollen är lite bred.
*Vill ha en knapp för max kyla på sommaren... fast det finns i nyare modeller, tror jag.

Detta är detaljer och jag är som sagt supernöjd med bilen. :)
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag har kakluckan i ansiktet, standard ni vet!
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Jag har prisat detta i tidigare inlägg men det är värt att prisa igen!

Det är en bil med ett härligt samspel mellan motor och vxllåda. Väghållning och komfort är av superklass. Lite missar på de första årsmodellerna finns men vilken tillverkare har inte det? Då menar jag de saker folk tar upp här i forumet. Det är samma saker vi pratar om - om och om igen. Det vet alla som har varit med ett tag.
Alla är dock överens om att det är en härlig bil att köra till ett bra pris! Då menar jag inte pris för enbart inköp utan även att äga bilen. De problem som nämns här är i regel inte så dyra att fixa.

Dessutom är den snygg! Och folk flyttar på sig i ytterfilen på Autobahn. Jag har, som alla redan vet, kört MB förut och det är inte samma sak.

Så visst är man nöjd, men kvaliten kunde vara bättre. Kvalite mäts på ett sätt att bilarna håller jämn kvalite. Är det varierande kvalite på dem så måste den förbättras. Vissa har rost, andra har inte hört talas om det...(bara ett exempel). Sen kan ju förklaringen ligga i att man har ändrat behandlingen på plåten...Det är ju det vi kunder upplever som räknas.

Mvh

/NP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.