|
|
|
|---|---|
|
Fick kontakt med en kille från tyskland som administrerar sidan www.318is.de Då han annonserar ut trimchip på sin hemsida frågade jag vad han skulle ha för ett chip + frakt till sverige. Kostade 60 euro och det låter väl otroligt överkomligt tyckte jag. Nu undrar jag dock, vad kan gå fel om chipet är felprogrammerat. Kan man bränna boxen eller blir bilen bara "död" alltså den startar ej?? Fler bilar som det finns billiga chip till på sidan: * 320i E30 * M3 E30 (S14-B23) 2.3 Liter * 318IS E30 * M3 E30 (S14-B23) Sonderserie (EVO) 2.3 Liter * 325I E30 (diverse) * M3 E30 (S14-B25) 2.5 Liter * 328i-24V E36 * Diverse Audi/VW TDI Chips | |
Zoltan Szabo |
Det här svaret fick jag av Turbo-Center när jag frågade vad kan hända om jag sätter dit ett trimchip utan att veta om det är det rätta boxnumret: Finns vad jag har sett 4 st olika boxar med 27c256 minnen i . testa - inget kan gå sönder om du sätter dit chipet rätt ( på ena kortsidan är det en urfräsning gjord ,håll koll på den bara och krök inga ben ) P.s Min bil är en 325iM -90 |
| Perfekt, då är det ju bara att testa. Killen från tyskland sa att chippet till iS:en skulle passa alla. men det gör det förmodligen inte då. Nåja, tack för hjälpen! ///Johan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.