|
|
|
|---|---|
jonaz_ |
nu har jag stått hela dan å försökt få upp min ena bakdörr som är låst. det ska tydligen sitta en liten motor i centrallåset som spärrar så att man inte ska kunna dra upp låsknoppen när dörren är låst( försvårar vid inbrott). nu tror jag det är så att denna motor har säckat ihop så att låset är spärrat i låst läge... hur fan ska man nu bete sig för att få upp dörrn??? har testat: koppla från strömmen, försökt ta bort dörrsidan, dra utav helvete i låsknoppen men ingenting funkar! nån som har nån ide på vad man kan göra? mvh Jonas |
|
fick du loss dörrsidan? I så fall borde du ju kunna 'pilla' på rätt ställe och lyckas. Om inte, ta loss dörrsidan på andra bakdörren så ser du hur det ska 'röra sig' när det fungerar. Se till att 'härma' det på den låsta dörren. Om du inte fått loss dörrsidan (kan vara marigt när dörren är stängd, det har hänt mig) ta loss sidan på motsatta dörren för att kunna oreintera dig och såga upp ett hål (inte kul, jag vet) i den låsta dörrsidan så att du får in handen och kan dra i låsmekanismen så dörren låser upp sig. Sen monterar du tex en högtalarfront över hålet som blev (eller en ny dörrsida från skroten). Litet brutalt förslag, men det bästa jag har. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
jonaz_ |
tackar för det! nu är det så att jag vet hur det funkar å så. det är så att man måste ta bort hela centrallåsmodulen för att få upp dörrn. har gjort det en gång med dörrsidan av å jag tyckte det var tillräckligt pilligt då... men i värsta fall så blir det väl att riva dörrsidan å försöka få tag i en ny. kul när man har röd inredning som är så jättelätt att få tag i. aja inte så mycket annat å välja på... mvh Jonas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.