|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Tigerr |
Hej hej! Jag ska köra upp 23 oktober, i Malmö.. Nån här som nyligen kört upp, llr kommer ihåg hur pass "stenhårda" den som kontrollerar är? Det finns nog få saker här i livet som man är lika nervös för, som uppkörningen!! :S Tigerr |
|
De är ganska hårda... Körde upp (i Malmö) för drygt 2 månader sedan men det gick smärtfritt! Har du kört ordentligt med lektioner och lärt dig alla vägverkets idiotiska regler och "preferances" så ska det inte vara några problem! hur mycket har du kört och med vilken trafikskola? lycka till så kanske man kan åka med på en tur sen! ;-) _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
Killen jag körde upp med hade bråttom för han hade velat med killens om körde upp innan mig...detta resulterade i en uppkörning på 25 minuter på grusväg och motorväg endast ;) Men som sagt, var väl förberedd innan, ta ett par lektioner för att se vad dom bedömmer på. Sen är det ju bara att tuta och köra. Viktigast tror jag är att visa att man kört mycket bil innan, dvs att man gör ett intryck av säker körning och att man har erfarenhet. Lycka till! ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Ta det lugnt och gör som han säger... Inga problem! /Kristian |
|
| Kör lugnt, titta i speglarna mycket så grejar det sig nog :) | |
|
Och tänk på att hur du än kör så kommer du aldrig att kunna imponera på mannen i högerstolen.... /Kristian |
|
|
Det var iochförsig ett antal år sen jag tog lappen, men jag fick en enkel resa genom stan medans den andre killen fick göra allt. min uppkörning: 5 min, hans ca 30 min... Tror det beror på hur säker man är bakom ratten och vilken attityd man har. Vanliga tips förutom att köra bra är att klä sig på ett vårdat sätt utan att överdriva. #232 i E28 registret Länk Länk |
|
Tigerr |
ujuj.. Jag som tänkte ha 5-dels kostym! ;) Nej, men tack för tipsen! :) Jag har väl kört sådär 2 år, 1-2 ggr om dagen.. Men bara en gång hos körskola, ska bli 3 sammanlagt! Mer behöver jag inte där tycker jag! När jag körde min ända lektion så hade han inget att säga till om, så han var tvungen att hitta nånting lamt.. Tror det var att jag körde för snabbt fram mot en korsning llr nått! Det roliga är att jag har kört med min morbror - som är fd. uppkörningsövervakare (llr vad de nu heter!?) och han sa att det inte finns nånting alls i min körning som de skulle kunna kuugga mej för! :) Så jag är rättså trygg, men man ska aldrig ta ut segern i förskott.. Men ni får hålla tummarna för mej! Onsdag 23:e oktober, klockan 15:00! ;) Tigerr |
|
Då får du ta och lycka till då....bli inte stressad lr nåt sånt bara, utan ta det bara lungt så går det bra... du får ta och berätta hur det gick sen med det.. ///Henrik |
|
| En kompis som körde upp privat blev kuggad tre ggr när han hade en 318 E46. Lånade morsans Mazda 323 och genast fick han lappen i handen :-) | |
|
Det ska inte vara några problem då Tigerr: speciellt inte med tanke på din morbrors erfarenhet! _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
Min uppkörning var jättelugnt, köra lite landsväg och parkera bilen så var det färdigt sen! |
|
|
Jag var så nervös på min uppkörning, så att efter jag klarat det så vart jag råsjuk. Kul då man vill ut och gasa :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
jag blev åksjuk efter min uppkörningen... bodde typ i bilen... Jag har kommit på en sak, det har inte gått en dag sedan jag fick körkortet som jag inte kört bil =) ... jag fick det i somras, men ändå =) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Tomas har du köpt BMW igen?Bra val i så fall :) känns rätt könt va med en stor lyxbil he,he...... själv ska jag också snart sälja min E28:a efter dikeskörningen......som tyvärr gjorde min fina pärla till en obrukbar bil :( (jävla djur som springer ut!!) Mvh Ricke |
|
|
-tompas Varför har du inte lagt in mig i registret ännu?? Skickade in uppgifter för en evighet sedan... Väntar väntar väntar ;-) |
|
|
Ricke: Äntligen BMW igen =) Finns inget skönare än att glida i 735'an! Pompe: Jag har gett en annan kille ansvar för E28-registret, men han har då inte gjort något nytt sedan dess... dålig stil! Håller på och tjötar med en kille som verkar vara intresserad av att t a över seriöst och då ska du få komma med i registret. Har själv ingen motivation eller för delen tid att syssla med e28-registret just nu. ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Jag körde upp i våras..var inte särskillt nervös..utan mer fokuserad.. gick smärtfritt.. han jag körde upp med var lika stel som jag föreställt mig..drog några döa skämt..annars var det. "sväng vänster här", "parkera här" åsså vidare..tror jag missade en blinkning efter en parkering men de va lugnt.. tips: take it easy |
|
|
Det de tittar efter är att du har kontroll över bilen och situationen. Det betyder inte att du skall vara helt felfri. Många kan få för sig att man inte får göra några fel alls på uppkörningen. Det sista jag gjorde i uppkörningsväg är MC-kort. Där tittar de på hur bra kontroll man har på hojen. Det ingår ett moment som heter garagesväng där man skall vända på en yta som motsvarar fullt styrutslag + 20 cm. Detta ska ske med krypkörning och utan fötter på marken. Många är rädda för detta moment (det är svårare att köra långsamt än snabbt med MC). Jag fick motorstopp. Men instruktörn var lung och fin och bad mig göra om. Sen gick det hur bra som helst. De har sådan erfarenhet så de kan se vem som har koll på läget. Lugn och fin så klarar du det! Mvh /NP |
|
|
Tigerr, har du 2 bilar och 0 körkort? Jag fick en liten chock direkt när jag skulle köra upp. "Uppkörningssnubben" visade sig vara en kvinna. "Aj f-n nu blir det hård bedömning" tänkte jag. Men det gick smärtfritt, hade dock en liten miss under de sista 30 sek på uppkörningen, råkade missa en bil i "döda vinkeln" när jag skulle byta fil. Då var jag livrädd för att det var kört, men det ordnande sig. |
|
518i slow mobil |
TOMPAS: Sorry, det med sidan, datan har knorkat ihop helt och hållet, får snart igång den helt igen... Då ska jag uppdatera och greja, har ingen annan dator just nu... Sorry, Pompe, ska lägga till dig, får en ny dator om ca 3 veckor, då komemr dumed... Va så lungn bara... Jag kär upp den 26, hoppas det går vägen... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.