AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
411

Måste låsa 2 gånger, varför?

Henrik535
Varje gång jag ska låsa bilen måste jag vrida nyckeln 2 gånger. Samma på båda dörrarna.Detta händer alltid inte bara ibland.Nån som haft samma problem?

Tacksam för svar.
Fel på c-låset kan vara ett besvärligt problem hade det på min 735i-87 byte av 2 c-lås motorer och repration av ledningar trots det samma fel nerlagt ca 2500kr så mitt råd är laga själv det gjorde inte jag
eller strunta i det.

MVH Stephan
Robro
Kolla dörrkontakterna har haft samma fel. Då var det en anslutning på en av dörrkontakterna som hade oxiderat så det ej fanns kontakt. Men det var larmet som låste upp dörrarna igen. oavsett jag låste med nyckel eller larmsändaren
Henrik535
Menar du kontakterna för innerbelysningen eller?
Sn
782
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Hade samma fel. Börja med att kolla motorn i bakluckan. Den går att justera i förhållande till låset. Hamnar den lite fel så studsar låset.
Robro
Ja jag menar kontakterna för inner belysningen.
Larmet ligger också på dem,(om du har larm)
Även kopntakten på bageluckan.
markus00
Jag hade exakt samma fel och för mig va det en säkring under baksätet som gått.
Felet kommer å går för mig.......
varje gång jag skall lämna in bilen så fungerar allt (!)

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Kolla att sladden är hel bak vid vänster gångjärn,fick ochså låsa två gånger tills jag hittade felet i sladden,den var nästan av och det blev kortis.Påverkade även backljuset,båda lös men sedan så slocknade ena när man stängde luckan.
Henrik535
Tack för alla svar, nu e jag en bit på väg iallafall

Tack!
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
mitt lås betedde sig så då jag hade tagit ut en av mina centrallåsmotorer. och då jag satte i en annan som jag fick fel var det likadant.
Den som var fel hade 3 stift mindre än den andre.
Så jag tror dessa tre stift i till en brytare i centrallåsmotorn som säger om det är stängt eller öppet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.