|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Är det någon som har erfarenheter från Sportwagen Cars & Wheels i Åhus? Funderar på att importera en bil... Mvh Freddie | |
|
Tittade på 530 touring hos honom förra året Väldigt fin - såldes tyvärr till en annan. Helt ok så långt, men när han sedan ringde upp mig och erbjöd en bil som stämde med mina önskemål nån vecka senare orsakade han en bannlysning ur min kontaktlista.. Körde ca. 15 mil enkel väg för att upptäcka att bilen överenstämde med mina krav avseende ca. 2 saker - det var en bil och det var en touring. Förresten var det faktiskt en 530 oxå när jag tänker efter. Han hade inte möjlighet att maila bilder den gången - kanske har firman den finessen nu. Annars verkade det vara hyfsat bra snurr på sakerna och han gav ett relativt bra intryck. Tog hem bilar via BMW Niederlassung i Stuttgart. Dock blev han lite "purken" när vi valde att importera själv via BMW Niederlassung. Det skulle man enl. honom i stort sett lämna åt erfarna handlare (honom själv) samt inte bry sin lilla hjärna med. Genom att studera denna siten lite så kan ju till och med Humle och Dumle ta hem en bil utan att skaka i skafferiet :-D Verkade ha ok bilar med bra dokumentation m m. Vanlig örnkoll på bilen gäller annars. Lycka till med importen p s har de någon hemsida nu? Fanns på Bytbil ett tag men de tyckte det kostade för mycket. |
|
|
Har köpt en bil av honom. Bilen var i toppskick och visade sig även vara det några månader senare! Dock upplevde JAG honom som ganska arrogant (men det kanske inte han kan hjälpa) och förklarade bestämt att han inte skulle ställa upp ifall det skulle strula i närtiden efter köp. Lyckades i alla fall få med i kontraktet att han personligen garanterade att milen stämde och att bilen aldrig varit krockad. Vad nu det är värt juridiskt vid en tvist är väl en annan femma, men det kändes lite tryggare så i och med att jag visste väldigt lite om handlaren innan. Summa summarum: jag kan tänka mig att handla fler bilar av honom. |
|
|
Jag följde med en kompis förra våren för att kika på en E34 540. Handlaren gav ett relativt oseriöst intryck, det handlade liksom om "köp bilen så har Du det gjort" vilket kändes lite småskojaraktigt. Det blev inte bättre av att vänster elfönster "låste sig" i nedvevat läge. Hade en del fina bilar i hallen dock, så helt kass kan han inte ha varit... väl? Hursomhelst, efter en vägran från försäljarens sida att M-testa bilen blev det ingen affär. Göteborg - Kristianstad tur och retur i onödan, tack för den. |
|
Crusty |
Lite offtopic: Ang. oseriösa bilhandlare. Jag ringde en gång på en E30 318 -89, till en handlare som inte finns alltför långt ifrån mig. Jag ville ha lite info på bilen innan jag körde de 5milen, men handlaren svarade mig: "Jag har över 40 bilar på lager. Jag vet nästan inget om bilen! Jag kan inte hålla koll på alla bilar. jo, förresten, den ska ombesiktigas! jag, har inte tid o snacka just nu, du får komma hit istället!" Seriös? Nja...?? Service...NEJ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.