|
|
|
|---|---|
|
Fick inbetalningskortet till bilförsäkringen idag. De har dock passat på att höja premien från 4500kr till 10500kr per år. Det är ju bara ca 230% i ökning. Då har jag ändå 7 skadefria år. Snudd på fall för Sverker. Är det bara jag som råkat ut för detta? Kalle 318ti -95 | |
|
Ursäkta, räknar ju sämre är försäkringsbolgen. det var 130% ska det vara. mvh Kalle |
|
Krister L |
Du är inte ensam. Läs mitt inlägg om nedan "Erfarenheter av if". Det handlar inte om samma bolag man taktiken verkar vara densamma; Erbjud en hyfsad premie första året - höj ordentligt till andra året och hoppas att vi lura någon (t ex mig) att fortsätta betala... Krister L |
Peter2001 |
Man tycker ju att det borde vara tvärtom. Att man belönas för att man har haft bilen försäkrad i samma bolag. |
|
Håller med, premien borde sänkas, då bilen är mindre värd och man blir ett år äldre och mindre riskbenägen!!! Dock verkar det som om iallafall IF inte vill behålla sina kunder.....tråkigt med en så kortsiktig syn på kundrelationen. Simon |
|
|
SalusAnsvar? "Det kristna(?) alternativet" Uppköpt av läkarförbundet eller vad det var... I alla fall är det nå'n som drar nytta av att vad jag tror var ett gott rykte om att vara ett "sjysst" bolag... Jag har haft mina (ganska många vid det här laget) bilar försäkrade i många år hos detta bolaget och har, efter en del strapatser, en stor erfarenhet. Jag håller mig för god för personangrepp men om de ansvariga (lol!) på detta bolag har mage att kalla sig för kristna så kallar jag dem för vitkalkade gravar. (Vita och fina på utsidan men fulla av död och föruttnelse på insidan. Citat från bibeln.) Kul på hjul! |
|
|
Hejsan, jag har också haft SalusAnsvar i många år (sedan 1991), de har haft vettiga premier, dock går det inte att använda sig av dem längre då premierna har rakat i höjden och de mår dåligt så fort de hör talas om att bilen ska privatimporteras. Innan var Salus-Ansvar ett alternativ för helnyktra, det gäller inte längre och orsakar bl a (finns nog andra orsaker med) (tror jag) ökade premier. Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.