|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad det kostar att byta kamrem? Eller att byta kamaxel? Har ett tickande ljud och tror det har med kamaxeln att göra, någon som vet? | |
|
Sök lite på forumet om detta så skall du se att det finns många trådar om just detta. Ticket kan komma från sliten kam, men även från spridarna mm, mm. Du och jag har lika motor (m40) och jag har bytt kam mm och inte blivit av med ticket. Lyft på ventilkåpan och kolla om kamen är sliten. Det är enkelt att skruva bort ventilkåpan. Var bara försiktig när du drar åt den igen. Väldigt lätt att dra sönder gängorna. Dra löst! Vad det kostar att byta rem och ev kam beror på vem som skall göra det. Gör du det själv så hamnar priset på ca 5000:- Du skall ju ha: kamremssats, kam, vippor, tryckbrickor och ev packboxen till kammen. Sen tar väl en verkstad 3-4 tusen för jobbet. Kolla kammen först du. Har den gått långt? Jag bytte min vid 24 500 mil. |
|
|
Har en Kompis som ska Byta på sin 316 sedan - 92 (M40) nu i veckan på Bmw verkstad (AutoMax Kalmar), de ska har 2000:- för Byte av kamrem. Mvh: Ste |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.