AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.013

Snedslitna däck

Någon som kan ge mig ett svar ?
Förra året lämnade jag in min 328 till Aukt.Bmw-verkstad pga snedslitna däck. Bmw lämnade vidare bilen för framvagninställning till en annan firma, framvagnsintällning gjordes, allt frid och fröjd tills för några veckor sedan ca 2000 mil senare då jag upptäcker att mina ett år gammla däck är snedslitna på exakt samma ställe som året innan. Jag har pratat med verkstaden som gjorde inställningen och dom säger att eftersom bilen är sänkt så kan dom inte göra bättre inställning än vad som redan är gjord, med andra ord så åker jag på att byta framdäck var 2000:e mil. Enl verkstaden var det enda jag kunde göra var att höja upp bilen igen. Stämmer verkligen detta ?
Det tror jag inte! jag sänkte min 525a som jag hade förr och körde väl ca 3-4000mil med den och däcken var absolut jämnt slitna, och jag antar att det rullar ett antal sänkta BMW´S i sverige utan att ha snedslitna däck, framvagnen måste dock justeras efter sänkning
min blev att stå väldigt fel och jag justerade den enligt standard värdena,det blev helt kanon. mvh jocke
frazze
Har kollat inställningarna på min framvagn...står helt
rätt inställt enl: Forslunds Gummi.
Trots det så tuggar han framdäcken på utsidorna...samt
på insidan av bakdäcken...kör med:Falken 215.40.17
luft tryck 2,7kg runt om...ingen komfort...hårt som fan
Får snart börja använda Njurbälte....
(Fälgarna är 8" breda.)

frazze
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
tjena!

hade samma problem innan, och då ställde jag den efter originalvärdena från bmw. men eftersom bilen var sänkt och hade bredare däck så stämde inte toe. det jag gjorde var att jag ställde dem med mindre toe värde, däcken står alltså inte så mycket innåt. (minskar man för mycket blir den spårkänslig)
Hej!

Min bil sliter inte snett, men den spårar som fan. Känns t.om. när man byter fil på motorvägen. Har precis bytt till smalare däck i tron att det skulle hjälpa. Nu funderar jag på om man bör ändra toe in värdet?

Robban
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
det kan hjälpa,sånt där är svårt o göra,ett tips är att köra en fyrhjulsinställning,kan hjälpa efter som det är mer exakt än en tvåhjuls inställning,har gjort det på min o den sliter inte ett dugg snett vad jag märkt!iof så käkar den däck av andra anledningar iaf så =)

D är fegt o släppa gasen!
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag gjorde mitt i samband med en fyrhjulsinställning! det gör jag alltid! och han som gjorde det till mig på däckfirman var vänlig nog att bara ta betalt för ett besök! (det krävdes två innan jag blev nöjd!)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.