|
|
|
|---|---|
|
Man är kanske barnslig, men jag kunde f-n inte sluta stå och dregla när vi monterat den nya huven idag. Tjänade säkert 1 helt kg jämfört med plasthuven :D (Snart får väl man banta då man är 30 kg tyngre än lättaste föraren i teamet) Länk | |
|
Kolfiber e ALLTID coolt!!! M-POWER!!!!!!!!! |
|
|
givetvis man måste ha kolfiberhuv....det är ju racing ;-) Istället för att banta..hmmm gjut upp mer saker vetja. Mycket roligare lösning :-) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Coolt som fan men dyrt ? eller ? Vad gick huven på ? Länk |
|
| Är ni intresserade av priser osv så skicka ett mail på info@jmbracing.nu | |
|
Cool huv! Är ni nere under 900 kg nu? Vi håller oss med vanlig hederlig glasfiber och ser till att förarna skaffar kort på gymmet :-) Åker ni BMW cupen på Anderstorp? Finns möjlighet att köra på Gelleråsen dagen efter med "oregistrerade" bilar, vore oxå skoj. |
|
|
Anders: Nu väger den säkert 899kg :D (Vi åkte ju med plast innan, men den nya är mycket lättare) Ser ut som om jag kommer upp med bilen och åker BMW Cup på Anderstorp, har skickat en fråga till Fredrik Skoghag. Hade ni/du tänkte åka eller? Skall vi dit så kommer vi på fredagkväll.. Dagen efter så är jag tyvärr upptagen då det är Sydschleife här nere. Gelleråsen är liiite långt norrut :) |
|
|
Johan, Tobias o jag tänkte köra varsitt race på Anderstorp. Självklart kommer vi på Fredag kväll, vi får se till och skaffa drycker som inte har så många % :-) |
|
|
Hamnar ni i modifierad eller i special? Börjar bli många faktorer som gör det värt besväret att åka till A-torp :) |
|
|
Tror att det blir modifierad, inte säker. Däck fritt, jag har aldrig kört på slicks, antager att det är stor skillnad mot R-däck. Vilken klass kör ni? Är det tillåtet att "dopa" sina medtävlande med "bus-grogg":-)? Men lite ljug o grill e alltid skoj. |
|
| Får klassar in i modifierad, men vi åker på R-däck.. | |
|
Vet inte om får klassar in :) Jag menade givetvis "vår" |
|
|
om man är ute o vill spara vikt, varför inte bara ta bort huven...? ;) *Best Man Wins* |
|
| BMWCoupe: Får faktiskt inte lov att åka utan :D | |
|
Klassindelningen är lite meckig. Vad exakt är skillnad mellan modifierad och special? Vi har lite däcksproblem, ett 12 timmars race tog hårt på däckskontot. I värsta fall tar vi och slaktar min 911 och tar R-däcken från den, problemet är att vi åker till Nürburgring på Onsdag, tror inte att det blir så mycket däck kvar :-) |
|
| Jag sålde ett par beggade R-däck idag. Vi kan eventuellt ordna en omgång Toyo R881 om det är intressant? (Vi har en beställning som ligger redan, men vi behöver antagligen inte dem) | |
| Vägde huven ikväll: 3,2 kg med huvlås och emblem. Dryg 2 kg lättare än plasthuven :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.