|
|
|
|---|---|
| min airbag ecu är trasig .problemet är lysande airbag o bälteslampa och lämnat in bilen och får fram att boxen är trasig men har sett att det går att laga dessa någonstans? mvh | |
|
airbag24.de eller airbag24.com Är de säker på att styrdonet är trasigt eller går de bara på felkoden, jag tog bort min airbag för att byta rattring men hade fel del så jag monterade på ratten igen och släckte lampan och den förblev släckt. |
|
| Jag vet på Audi när dom varit krockade, så måste man laga dom, det sitter fjädrar i styrenheten som man lagar och mjukvara. På Audi så måste alla komponenter ha samma VIN nummer för att det ska funka. Kanske är lika på BMW | |
|
På en e46 eller e39 är inte airbagmodulen VIN beroende. Man köper en beggad med exakt samma nummer och kodar in vilka airbags bilen har. Oklart om det är samma på e60 men Google borde kunna svara på den frågan ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Har nu Googlat och e60 har VIN i airbagmodul, man skriver in ny vin med Tool32 som ingår i Bmw-standard tools dvs ett Inpa-kit. Det är ju inte svar på om det går att laga befintlig modul men ändå. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Man ska skilja på om det är en modul där airbag löst ut eller om det är en trasig, det första där den sitter i en krockad bil är inte ett fel. | |
|
delorian, helt rätt. Då behöver man resetta, görs med NCS-expert enl det jag har googlat. Mvh Ola Min Bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.