AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.348

växelspaksvarning automat

el
45
elzza
Bmw 530xd Touring 2008
Damen var ute och körde o helt plötsligt så vart det en varning på växelspaken, vart en gul bild på den o sen stog det nått att man kunde fortsätta sin resa sen nå mer som hon inte han läsa.
Vad kan det vara för fel då?
Bilen är en automat 530xd 08
Måste läsa ut felkoder på den, men om det bara är nåt tillfälligt så kanske man inte kan det, är oljenivån kontrollerad, verkstad kan göra en nollställning av lådan, kanske är något tillfälligt och inte så allvarligt. Har ingen erfarenhet av BMW:s automatlådor men tror att dom är bättre än DSG som sällan klarar över 15000 mil
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Den bilden du pratar om, var det en symbol som liknade den elektriska växelväljaren? I så fall är det spaken och inte själva automatlådan bilen varnade för, det har hänt att kablarna skavts av i själva spaken och spontana varningsmeddelanden (som snabbt försvinner) kan vara ett symptom på det.

De som har drabbats har löst det på lite olika vis, allt från att byta spak till att reparera kablarna i den befintliga. Jag har sökt utan att hitta något trots att jag vet ungefär i vilket sammanhang jag har läst det förut, men någon annan kanske kan fylla i?

//Bjersér
el
45
elzza
Bmw 530xd Touring 2008
japp det var en bild på den elektriska växelväljaren..
automatlådan tro jag det inte är, fick en utbyteslåda för 2månder sen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.