AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.767

M5 e39, någon som vet något om bilen?

Någon som vet något om m5 nedan?
Länk

Ringde till bilfirman(förmedlar bilen)de hade dock ingen info utan skulle återkomma.
Sista ägarhistoriken är lite märklig då den senaste ägaren endast haft bilen påställd några dagar.

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

De kunde väl åtminstone kostat på den en ny regskylt fram.. :) Ser rost också på bild nummer 7.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Bilen såldes bara för en kort tid sedan för 49 kkr.

Länk

Den har därefter krockats.

Citat från tråden ovan, "huv, skärm, stötfångare, xenonljus, grill. Undrar om den blir reparerad?"

Ja, det blev den och nu är den till salu.
När det gäller M5 rekommenderar jag starkt att man loggar in på m5portal.com majoriteten av alla M5:or i Sverige finns det historik på!

Men jag kan dra lite om den, info tagen från tråd på m5portal.com
Länk

Utannonserad i oktober förra året med 27500mil för 49900kr, såld direkt. Krockad av nuvarande ägaren. HD91 skrev så här "Ouch. Ingen stor smäll, men huv, skärm, stötfångare, xenonljus, grill. Undrar om den blir reparerad? Det drar iväg fort när en verkstad ska laga saker. Den värderas väl antagligen mot miltalet av försäkringsbolaget så kan ju bli inlöst."

Jag har sett bilderna på den krockad på garaget.org just nu är bilen borttagen därifrån av ägaren, troligtvis har HD91 eller någon annan sparat bilder.

Till salu hos Bilhallen i Stockholm KB med 27100mil för 85tkr tidigare denna månad.

Jag hade till en början undrat, hur är krockskadorna lagade, är mätarställningen korrekt? Du ser skärmdumpar från annonsen i oktober och den tidigare denna månad i länken till m5portal.com.

Mvh Stephan
Va skulle man göra utan autopower;)

Slipper man åka 50 mil i onödan! Får se vad bilhandlaren har att säga om den,

Tack för svaren,

Och på tal om regskylt, redan när jag såg den blev man tveksam;)
thekinglives
Inget illa menat, men är det inte sådan historik och skick som
är normalt för en M5 E39 i den prisklassen?

Att hoppas få tag i en sommarkörd, med tre ägare , rostfri, hel o fin
för 75kkr är väl att drömma en aning?

Absolut, det är ju därför jag är intresserad av den;) men är ju ingen nackdel att hitta den infon man kan. Och ett bra sätt att kolla ärligheten hos säljaren. Har inga problem att köpa en krockad bil där man blir upplyst om det, men står inget i annonsen om det.
z3
36
z3mc
Bmw 535d-07,m5-00,z3m coupe-99
bättre att betala lite mera och leta efter en riktigt fin m5

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ser ju utöver detta ut att vara en riktig rostholk! kolla tröskeln. fyfan..
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Man blir lite ledsen när man tänker på att jag själv sålde en riktigt fin 99a med 11000 mil för 120.000kr, detta var 2011. Men då låg priserna där och dom har knappt sjunkit något alls efter 2011.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Jag var och kollade på bilen när den var till salu för 49' på en firma i Västberga.

Vilken jävla burk. Skitig som få, sliten klädsel på förarstolen (dock inte trasig) Totalt matta lyktor, och mycket stenskott, rost i skärmar och trösklar runt om, även på tröskeln innanför dörren vad jag minns, ena bakdörren gick inte att öppna.
Säkert en del annat också som jag förträngt..

Såg annonsen lite snabbt och trodde att någon hade lackerat och putsat upp, men icke.. Verkar bara blivit smälld och reparetat endast skadan.

Är väl värd runt 50' om den är schysst lagad men i övrigt i samma skick som innan.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Edit:
Bilen hade 18" original M5 fälgar då den såldes för 49'
Ok, tack för informationen!

Firman skulle återkomma med info, men de har ej hört av sig, så har lagt ner den bilen. Om någon har en m5 till salu för runt 100k får ni gärna höra av er!
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Victor Tobin, jag har en :) skicka pm vid intresse.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.