AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.731

Titta på min nyanskillnad efter lackering. e91

Tjabba! Asså vad tycker ni..? Blir tokig som fan på att dörr fram höger och bakre stötfångare fick en sådan stor nyansskillnad efter lackeringen (hos billackerare). Färgen på dörren är mycket "gulare/mörkare" och inte lika "kritvit" som resten av bilen. Betalade 2500 för dörr+ stötfångare.. Kanske borde be lackeraren se över det igen?

Hemskt dålig bild och det ber jag om ursäkt för.

Hur mycket är "ok"?..

Länk
Jag förstår dig. Jag tycker inte det ser ok ut alls...

/Micke
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Det var ett riktigt dåligt resultat. Ser förjävligt ut. Be han göra om, och göra rätt..

08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Dörren är ju gräddvit! Nä du, jag hade inte varit nöjd. Flickvännen hade precis sin A3a inlämnad i försäkringsärende för lite skadegörelse (repad). Bilen är röd och det omlackade partit hade en ytterst liten skillnad till originallacken. Jag polerade all originallack och nu är det så bra att jag inte ens kommer ihåg vilken dörr som är omlackad.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Hur sjutton kan han släppa ifrån sig det där? Ser riktigt b ut.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Det kanske är förarbetet, du måste nog in för själva lackering imorgon. Skämt åsido, det där e lååååååångt ifrån ok. När det syns så tydligt på denna bild som ändå inte har så bra kvalité, hur ser bilen ut nytvättat en solig sommardag.
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Trist att behöva säga men det ser inte ok ut. Som övriga sagt är det ju en gräddvit kulör du fått och jag kan inte riktigt fatta hur det kan bli så. Står inte lackens färglös på en klisterlapp vid förardörrens b-stolpe?

Sätter han samma färg som bilen har original tycker ju jag att den borde blivit mer kritvit än övriga bilen - inte mer gräddvit - om man mu antar att solen bleker / mattar av den gamla lacken med tiden.
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Färgkod skulle det stå. Damn you autocorrect..
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller med Cliff Barnes. Den borde vara vitare än bilen i övrigt. Det här måste ha varit fel färg i sprutan.

Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Spillde han en klick majonnäs i färgsprutan först? Det ser verkligen gräsligt ut, förstår inte att sådana här bilar lämnas ut till kund.

-------
//Lövet
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Det där är ju samma kulör som tyska taxibilar använder...
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Ser inte roligt ut! Gjordes jobbet med kvitto? Tänkte mest på den låga prislappen.

///Stefan
Sådär ska det såklart inte behöva se ut, åk tillbaka så dom får göra om det. Ett problem för lackeraren är ju att det kan finnas ett antal varianter på samma färgkod, men det ursäktar ju inte att bilen lämnas ut när det ser ut så.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Håller med övriga. Det där var bland det sämsta jag sett...:(
Tydligen har det kommit in ett "nyare" recept på Alpinvit 3 , som heter Alpinvit 3 "Ljusare". Han använde det vanliga "Alpinvit 3" men han skulle fixa till det i veckan! Det gjordes med kvitto.

Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
ok hoppas det löser sig då! på en sådan fin bil!
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Hemskt! På en vit bil dessutom.

Lämnade du in hela bilen eller endast lös dörr och stötfångare?

2500 för båda dörren och stötfångaren är väldigt billigt om det inkluderade förarbete... var det någon "så där" lackerare? Svart betalt?

Jag vet när jag ringde runt till kända billackerare runt Västerås så skulle de ha 1500 för att bara lacka en framskärm där jag skulle göra allt förarbete själv, dvs de bara lackerar, ingen slipning och grundning. Skulle de göra allt så skulle det ligga runt 2500-3000 per bara en framskärm.

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Man undrar nästan om lackeraren är färgblind. I vilket fall så borde han byta jobb.
Hoppas att det löser sig till det bästa!

Med vänlig hälsning Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.