|
|
|
|---|---|
|
Har fixat vevhusventilationen på min -01:as 325:a. Nu har jag en kontakt från "conduit" boxen som jag inte hittar vars den ska anslutas. Kan någon gå ut och titta på sin bmw med M54 motorn, vars kabel nr 2 uppifrån (röda pilen) är ansluten? Lite brådskande. se länk: Länk | |
|
Någon vänlig själ med m54:an som kan offra sig? Nu efter 5mils körning tändes gul motorlampa.. Jag lämnade den oinkopplad igår. |
|
|
Kan det vara till givaren från insugskamaxeln, följ kabeln från givaren högt upp på toppen långt fram. FAF |
|
|
Jag har alltså kopplat lös kabeln tror jag och hittar inte vars den ska tillbaka.. om den ska tillbaka. Den är kanske 25cm lång. Kontakten har 2 hål. Men endast 1 stift. Det andra hålet är tomt. Har du en bil med m54 motorn? |
|
|
Ahh, jag fatta nog lite fel, kan vara till oljetryck eller oljetemp på oljefilterhuset, ska sitta 2 givare där, Länk FAF |
|
| Hmm. 2 kontakter så nära varann. Det måste jag kolla upp igen. | |
|
Jag har bara 1 givare på oljefilterhuset. Se bild på länk. Kontakten som syns på bilden är den jag inte hittar någon plats för.. Länk |
|
| Kan vara till kolkanister ventilen, eller till tomgångsventil, eller till variabla insuget | |
|
Jag hittade kontakten, under insuget. Rakt bakom el fördelningsdosan, en brun kontakt. Förstår inte hur jag har missat den i allt sökande tidigare. Jag kopplade in kabeln. Men motorlampan lyser fortfarande. Måste jag nolla felkoder eller försvinner det av sig själv? eller räcker det att nolla minusen från batteriet ett tag? |
|
|
Motorlampan skall slockna efter tre "godkända körcykler" om felet är "fixat". Så kör ett tag med den och se vad som händer. Dock ligger det kvar en felkod som du troligen kan få nedslag på vid besiktningen (då de läser miljörelaterade felkoder från motorn), så den måste raderas med uppkoppling mot dator eller liknande. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
sorry om jag lånar tråden lite men kan nån hjälpa mig var denna kontakten ska sitta nånstans från delningsdosan ? bmw 525 - 01 m54 b25 motor Länk Bmw när du älskar att köra |
|
| Kanske till bränsle kanister ventil, eller till tomgångsmotorn, dom passar bara på ett sätt | |
|
Lufttempgivare i plenum? --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.