AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.983

F20 vs E87

Vilka på forumet har ägt båda generationerna av 1-serien? Vad tycker ni är största skillnaden ? hur är kvalite och driftsäkerhet mellan modellerna?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Hej! Jag har inte ägt ngn F20 men äger en E87 och har haft en F20 som hyrbil några dgr, ett par av mina intryck: F20 känns mkt modernare inuti, F20 är nog ngt tystare, den 8-växlade automaten i F20 är grymt fin! Summa sumarum så tycker jag nog att F20 är lite bättre på en rad punkter jämfört med E87 och inte sämre på någon utan möjligtvis designen på fronten men det är ju en smaksak.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
F20 är ingen vacker bil. Alls. Jag tycker den ser tantig och tråkig ut, rent av. Tänk VW Golf Plus.

I övrigt är väl E87 ganska gammal nu och det börjar kännas när man sätter sig i den.
jag har ägt en E87 men bara provkört F20. Måste nästan säga att E87 var roligare att köra medans F20 känndes mer mogen och mer som en större bil. har nu sålt E87;an och är billös. Hade E87:an i 5år utan några som hellst problem så det var ett ägande jag gärna gör om.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
F20 finns ju inte med nån riktig BMW-motor... Dvs 6-cylindrar utan turbo.

Jonas
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag instämmer med vad flera av er säger. Gamla 1-seriens främsta kännemärke var ju körglädje. Nya är ju lite mognare, lite mer välutrustad men tyvärr är den större vilket minskar den direkta körupplevelsen högst betydande. Jag håller med er som säger att den nya 1-serien är sådär till utseendet; den behöver faktiskt Msport och någon rolig färg för att bli snygg.

Å andra sidan är ju M135i sinnessjukt rolig, särskilt med xDrive och den åttaväxlade automatlådan.

Min E88 har haft några typfel (hål på suffletten och trasig fotrumsmodul samt att bromslyset spricker) men inget allvarligt. Dock inga kamkedjeproblem. Båda modellerna känns rätt gedigna invändigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.